برای مقابله با عادی‌سازی روابط با اسرائیل برنامه داریم

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:در کنار مردم این منطقه ایستاده ایم و برنامه های زیادی برای مقابله با عادی سازی روابط با اسرائیل و دشمنان داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «سید حسن نصرالله» امروز شنبه- ۱۱ نوامبر برابر با ۱۹ آبان- به مناسبت «روز شهید» در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد. روز شهید سالروز شهادت «احمد القصیر» (۱۸ ساله) است، شخصی که اولین عملیات استشهادی مقاومت لبنان را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. وی در سال ۱۹۸۲ با خودرویی پر از مواد منفجره به یکی از مقرهای ارتش این رژیم در «صور» لبنان وارد شد و ۱۴۱ افسر و سرباز صهیونیست بر اثر انفجار این خودرو کشته شدند. شهید القصیر این عملیات را پنج ماه پس از اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان توسط صهیونیست‌ها در سال ذکرشده، انجام داد.

نصرالله در ابتدای سخنان خود اعلام کرد مقاومت در مدت زمانی کوتاه موفق به کسب دستاوردهای بزرگی شده  و به برکت خون شهدا پیروزی‌های تاریخی زیادی به دست آورده است.

نصرالله تأکید کرد: خون شهدا آنچه را که ما امروز داریم، به ما داد و خانواده‌های شهدا وصیت‌های آنها را حفظ کردند و بیشتر خانواده‌های شهدا حتی بقیه فرزندان خود را به سمت این مسیر فرستادند.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا و قدرت‌های موشکی مقاومت از کشور حمایت می‌کنیم، به همین دلیل می‌بینیم که دشمن اسرائیلی اخیرا بر روی موضوع موشکی مقاومت تمرکز کرده است. نقطه قوت مقاومت همان قدرت موشکی است؛ زیرا ارتش لبنان اجازه برخورداری از موشک‌های پیشرفته را ندارد. بنیامین نتانیاهو در زمانی که خود سعی می‌کند قدرت موشکی‌اش را افزایش دهد می‌خواهد این قدرت مقاومت را بگیرد. 

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نصرالله تصریح کرد: ما هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل و از سوی هر کسی را محکوم می‌کنیم و از تمام شرافتمندان جهان می‌خواهیم این را محکوم کنند، زیرا این به معنای به رسمیت شناختن دشمن و ظلم به حقوق ملت فلسطین است.  وظیفه انسانی هر شخصی است که عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم کند. 

وی خطاب به ملت فلسطین گفت: از این اقدامات ناراحت نباشید، زیرا ممکن است خیر در آن نهفته باشد و آنچه پیشتر مخفیانه انجام می‌شد اکنون علنی شده است. عادی‌سازی کنونی روابط، نفاق عربی را آشکار کرد و نقاب‌ها را از روی منافقان برداشت. فریبکاران و منافقان همان کسانی هستند که پیروزی و رشد بیداری حقیقی را به تأخیر می‌اندازند. 

نصرالله به راهپیمایی‌های بازگشت هم پرداخت و گفت: اهالی غزه با راهپیمایی‌ها و فداکاری های خود، تسلیم شدن در برابر دشمن را رد کردند و وضعیت در کرانه باختری هم همین گونه است. ناامیدی و شکست رژیم صهیونیستی در صدها عملیات فلسطینی نشان دهنده روحیه مقاومت فلسطینی هاست. 

وی در اشاره به تحریم انتخابات اسرائیلی در جولان گفت: در کنار مردم این منطقه ایستاده‌ایم؛ دشمن صهیونیستی خود به شکست این انتخابات اذعان کرد. ما برنامه‌های زیادی برای مقابله با عادی‌سازی روابط داریم همانگونه که در تونس و لبنان شاهد آن بودیم.  ورزشکاران ایرانی زمانی که به مسابقات جهانی می‌رسند و حریف آنها اسرائیلی است، از این مسابقات انصراف می‌دهند.

وی در اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد: دونالد ترامپ به صراحت می‌گوید هدف تحریم‌ها قطع حمایت ایران از مقاومت در منطقه و تغییر موضع آن در قبال مسأله فلسطین است، اما ایران مانند بسیاری از کشورهای عربی این کار را انجام نداد (و حمایتش از مقاومت را قطع نکرد).

کد خبر 358228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.