حق‌الزحمه مداحان و قاریان باغ رضوان ۹ درصد افزایش یافت

حق‌الزحمه مداحان و قاریان باغ رضوان با رأی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه پیشنهادی تعرفه‌های مربوط به حق‌الزحمه قاریان و مداحان در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان امروز در جلسه علنی بررسی  شد.

سیدرضا جعفریان‌فر، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان این که تمام قاریان  و مداحان فعال در سازمان آرامستان‌ها پس از آموزش و گزینش به‌کارگیری می‌شوند، اظهار کرد: برای این امر آزمون با حضور ۲۰۰ متقاضی برگزار شد که درنهایت ۱۲۰ نفر قبول شدند و این ۱۲۰ نفر بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی سطح‌بندی و به‌کارگیری شدند.

وی تصریح کرد: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند باید برای کفن و دفن یک پکیچ را انتخاب کنند اشتباه است چرا که هیچ اجباری وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه بستگان متوفی امکان انتخاب دارند، ادامه داد: حتی بستگان می‌توانند خودشان مداح و قاری همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: مداحان و قاریان سفیران فرهنگی باغ رضوان هستند، از سال ۹۵ اتفاقات زیادی افتاد اما آنچه مشخص است پیش از این در انتخاب و سطح‌بندی مداحان و قاریان سلیقه‌ای عمل می‌شد.

درنهایت لایحه افزایش حق‌الزحمه مداحان و قاریان سازمان آرامستان‌ها با موافقت اعضای شورای شهر اصفهان و با ۱۰ رأی مثبت تا پایان سال ۹۸ به‌صورت میانگین با ۹ درصد افزایش تصویب شد.

کد خبر 357200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.