جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی CFT در مجلس آغاز شد

جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسیم CFT دقایقی پیش به صورت غیر علنی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، قرار است در این جلسه که به ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار می‌شود، جرئیات لایحه CFT بررسی شود. پس از آن، نمایندگان مجلس از ساعت ۸ صبح در جلسه علنی CFT را بررسی می‌کنند.

بر اساس اعلام حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است وزیران امورخارجه، اطلاعات، سرپرست وزارت اقتصاد، رییس بانک مرکزی و معاون حقوقی رییس‌جمهوری در این جلسه حضور داشته باشند.

گروه اقدام مالی (Financial Action Task Force) یا همان FATF تیرماه سال ۹۵ و به دنبال اجرای برجام و نیز برخی اقدام‌های ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، نام ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آنها اقدام‌های متقابل اتخاذ شود برای مدت یک سال تعلیق کرد.

این گروه در نشست تیرماه امسال خود در والنسیای اسپانیا با توجه به پایبندی ایران به تعهدات خود برای شفاف‌سازی نظام پولی و بانکی، یکسال دیگر به ایران فرصت داد تا اصلاحات قانونی لازم را برای جرم‌انگاری پولشویی، جرایم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم انجام دهد.

کد خبر 355337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.