بودجه جشنواره به تئاتر شهر تزریق شود

یک کارگردان تئاتر گفت:هر سال اداره ارشاد بودجه ای بیهوده را صرف جشنواره استان می کند. در صورتی که این اداره می تواند این بودجه را به تئاتر شهر تزریق کند.

رادمهر کشانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشواره تئاتر استانی نه تنها کمکی به تئاتر استان نمی کند، بلکه حس  وحدت بین هنرمندان استان را از بین می برد، زیرا افرادی خلاف مقررات وارد جشنواره می شوند و دیگران علیه آنان موضع می گیرند.

وی افزود: اگر قانونی وجود دارد باید برای همه یکسان باشد، به نظر من جشنواره ای که حس دوستی که معنای واقعی تئاتر است را برهم می زند بهتر است برگزار نشود.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اگر هدف از برگزاری جشنواره استانی، رفتن به جشنواره فجر باشد، فراخوان جشنواره فجر به صورتی است که هر کس از هر استانی می تواند در آن شرکت کند؛ بنابراین هر سال اداره ارشاد  بودجه ای بیهوده را صرف جشنواره استان می کند. در صورتی که این اداره  می تواند این بودجه را به تئاتر شهر تزریق کند.

کشانی اضافه کرد: برگزاری هر جشنواره ای برای تئاتر مضر است و از زمانی که جشنواره در ایران به وجود آمد، تئاتر از بین رفت. در صورتی که اداره ارشاد باید بودجه ای که برای برگزاری جشواره هزینه می کند را به تئاتر اختصاص دهد، زیرا بزرگترین معضل تئاتر استان کمبود سالن برای اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در فراخوان ذکر شده که باید تئاترها حداقل ۱۰ شب اجرا داشته باشند. اگر دل اداره ارشاد به حال تئاتر می سوزد، به تبلیغات گروه های تئاتر کمک کند تا التیامی بر دردهای تئاتر استان باشد.

کد خبر 355016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم FR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام.این دوست عزیزمان تا زمانی کارهاشون در جشنواره استانی رد نمی شد از این مدل پیشنهادها نمی دادند.