تصویب نهایی FATF در کاهش قیمت دلار تاثیرگذار است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از کاهش قیمتها حمایت می کند، گفت: تصویب نهایی لوایح مرتبط با FATF گروه ویژه اقدام مالی(در پول‌شویی) در کاهش قیمت دلار تاثیرگذار است.

به گزارش ایمنا، احمد انارکی محمدی اظهار کرد: به مردم توصیه می شود در مسائل اقتصادی رویکرد میان مدت و بلندمدت داشته باشند زیرا ممکن است در کوتاه مدت سوداگران بازارها را به نفع خود با التهاب روبرو کنند.

وی افزود: تعامل و همکاری بانک های اروپایی با بانک های ایرانی نیز بیانگر علامت مثبت دیگری برای تعدیل قیمت ها در بازار ارز است.

انارکی محمدی درباره کاهش قیمت دلار گفت: نرخ ارز براساس مولفه‌های اقتصادی تعیین می شود هر چند اخبار سیاسی و فضاسازی های سوداگران بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید پذیرفت قیمت دلار در هفته های اخیر فوق العاده کاذب افزایش یافته بود و متاسفانه به رغم هشدار کارشناسان مبنی بر اینکه مردم برای خرید دلار با نرخ بالا ورود نکنند اما برخی ها در بازی سوداگران اقتصادی شرکت کردند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:رفع مشکلات بازار ثانویه ارز، به تعدیل قیمت ها در بازار ارز منتهی می شود و پیش بینی می شود ریزش قیمت دلار و سکه طلا در بازار ادامه دار شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 354988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.