قصور داخلی در حادثه تروریستی اهواز

مجلس شورای اسلامی امروز بیش از سه ساعت و نیم در جلسه غیرعلنی به بررسی حادثه تروریستی اهواز پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی که امروز سه شنبه-۱۰ مهر- ریاست جلسه غیر علنی مجلس با موضوع حادثه تروریستی اهواز را بر عهده داشت، در توضیحاتی پیرامون این جلسه گفت: در این نشست مسئولان گزارش‌های مختلفی را درباره حادثه تروریستی اهواز ارائه کرده و پیشنهادات و جمع‌بندی در این رابطه ارائه شد و قطعاً این پیشنهادات در مجلس و دولت پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً تلاش خواهیم کرد که مجدداً اتفاقاتی همچون حادثه تروریستی اهواز در کشور رخ ندهد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: قرار است وزیر کشور گزارش جامعی درباره علت حادثه تروریستی اهواز تهیه کند و سپس به مجلس ارائه دهد.

بهروز نعمتی نیز در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی توضیح داد و گفت: این جلسه با حضور سردار آشتیانی مسئول حفاظت ستاد کل فرماندهی کل قوا، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، مدیر کل اطلاعات خوزستان و همچنین استاندار خوزستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه افرادی درباره حادثه تروریستی اهواز گزارش ارائه دادند و سه نفر از نمایندگان خوزستان هم به قید قرعه مسائلی را در این باره مطرح کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که در این حادثه، قصور قطعی است و با تعدادی از مقصران حادثه برخورد شده و تعدادی از آنان هم به دادگاه معرفی شده‌اند.

همچنین همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مقصران داخلی حادثه تروریستی اهواز گفت: این موضوع در حال بررسی است و در سطح ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین دولت و وزارت کشور بررسی می‌شود و گزارشات اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقامات مسئول باید درخصوص مقصران حادثه تروریستی اهواز پاسخگو باشند؛ اما این موضوع قطعاً ریشه اقدام خارجی داشته و ابعاد داخلی این موضوع نیز در حال بررسی است و زمان اعلام گزارش در این رابطه از سوی مقامات مسئول اعلام نظر خواهد شد. دولت و مجلس هم بعد از دستیابی به نتایج، گزارش ارائه خواهند داد.

کد خبر 354934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.