راه اندازی دستگاه پرتابل سنجش آلودگی هوا در اصفهان

کارشناس مرکز پایش و کنترل کیفی هوا گفت: ایستگاه های ثابت اندازه گیری آلایندگی هوا هزینه زیادی دارد اما می توانیم دستگاه های پرتابل را در هر مکان که نیاز به اندازه گیری و پایش دارد مستقر کنیم تا ۸ پارامتر و حتی رطوبت هوا را شناسایی و اندازه گیری کند.

شراره محمودی در گفت و با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، مرکزی با عنوان پایش و کنترل کیفیت هوا راه اندازی کرده که ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح شهر دارد و وظایف آن ها اندازه گیری میزان آلاینده های موجود در هوای شهر است.

وی افزود: هرکدام از این ایستگاه ها برای اندازه گیری نوعی از آلایندگی است، به عنوان مثال یکی از این ایستگاه ها به اندازه گیری اوزون اختصاص داده شده و در کنار دیگر ایستگاه ها وضعیت شاخص کیفیت هوا در روز را به صورت آنلاین نشان می دهد.

کارشناس مرکز پایش و کنترل کیفی هوا تصریح کرد: با همکاری شرکت های دانش بنیان، سایت مرکز پایش ایجاد شده که همشهریان می توانند با مراجعه به این سایت از وضعیت آلودگی هوا مطلع شوند. ضمن این که با همکاری همین شرکت ها موفق به راه اندازی دستگاه پرتابل سنجش آلودگی شدیم.

محمودی ادامه داد: ایستگاه های ثابت هزینه زیادی دارد، فضای زیادی اشغال می کند و قابل حمل نیست، اما می توانیم این دستگاه پرتابل را در هر مکانی که نیاز به اندازه گیری و پایش دارد مستقر کنیم تا ۸ پارامتر و حتی رطوبت هوا را تشخیص و اندازه گیری کند.

 وی خاطر نشان کرد: می توانیم با صرف هزینه کمتر ایستگاه های پرتابل بیشتری را داشته باشیم و یک نقشه از کیفیت هوای شهر تهیه کنیم.

کد خبر 354425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.