توسعه درون زا برای بازآفرینی بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: برای توسعه درون‌زا و استفاده از اعتبارات دولتی، سیاست‌های دولت در خصوص آبادانی بافت فرسوده بسیار مناسب و اهمیت دارد و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در بازدید از منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: اقدامات منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی، عمران و شهرسازی با توجه به وجود ۱۲ محله پرجمعیت قابل توجه بوده است، البته حوزه فرهنگ بسیار گسترده و وسیع است و باید اقدامات بیشتری صورت پذیرد که تاکنون ساختار فرهنگی و خدماتی آن روند مطلوب‌تری داشته است.

وی افزود: در حوزه بافت فرسوده و بازآفرینی شهری، آیین نامه ابلاغی هیئت دولت در دستور کار معاونت شهرسازی قرار دارد، بر اساس این آیین‌نامه سهم مشارکت دولت در بازآفرینی شهر ۷۰ درصد و سهم شهرداری‌ها برای روان سازی و رفع گلوگاه‌ها ۳۰ درصد است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: بازآفرینی بافت قدیمی شهر از سوی امور ساماندهی بافت فرسوده و اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری دنبال می‌شود، همچنین این مهم به استانداری و راه و شهرسازی اعلام تا پس از ابلاغ اجرایی شود.

حسینی‌نیا اظهار کرد: به منظور توسعه درون‌زا و استفاده از اعتبارات دولتی، سیاست‌های دولت در خصوص آبادانی بافت فرسوده بسیار مناسب و اهمیت دارد، از این رو معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: واژه محرومیت و یا کم برخوردار در سایر مناطق شهر اصلاح شود و همه شهروندان از مطلوب‌ترین سطح زندگی اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 353129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.