۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
بی‌خوابی منجر به استرس نمی‌شود

مشاوره خانواده و روانشناس با بیان اینکه بی‌خوابی استرس را بالا نمی‌برد ولی استرس منجر به بی‌خوابی یا پُر خوابی می‌شود، گفت: افرادی که به  کم‌خوابی مبتلامی‌شوند راندمان و عملکرد آنها پایین است.

زهرا لاهیجانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افرادی که استرس زیاد و افکار منفی دارند به‌دلیل خستگی شدید به خواب بیشتری نیز احتیاج دارند، اظهار کرد: این افراد فکرهای هوشیار دارند حتی در هنگام خواب نیز به آرامش نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه استرس کاری زیاد بدن افراد را خسته می‌کند و خواب مطلوب را از این افراد سلب می‌کند، اضافه کرد:  این موضوع در مردان و زنان مشترک است، جسم و روان همدیگر را هندل می‌کنند. جسم بیمار، روان را  بیمار می‌کند و در خواب افراد موثر است

مشاوره خانواده و روانشناس با بیان اینکه ظرفیت روانی افراد، توانایی و مهارت‌های مقابله با استرس، ارتباطی با جنسیت ندارد، ادامه داد: یادگیری مهارت‌های مقابله با استرس و کنترل احساس‌ در کیفیت خواب  بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بی‌خوابی استرس را بالا نمی‌برد ولی استرس منجر به بی‌خوابی یا پُر خوابی می‌شود، افزود: افرادی که به  کم‌خوابی مبتلامی‌شوند راندمان و عملکرد آنها نیز پایین است.

لاهیجانیان با بیان اینکه نوع استرس در زنان و مردان متفاوت است، اضافه کرد: اولین استرس مردان اقتصادی است اما در زنان استرس اقتصادی اولویت اول نیست بلکه استرس  صمیمت و مسائل خیانت همسران در اولویت قرار دارد که امروز باب شده است.

کد خبر 353049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.