چابک سازی نرم افزاری سازمان فاوا با استفاده از توان داخلی

معاون نرم‌افزار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: توسعه نرم افزارهای شهرداری اصفهان با استفاده از توان تخصصی نیروهای داخلی در دستور کار قرار دارد.

سیدعزیز اله بنی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در راستای افزایش سرعت تولید نرم‌افزار و بهبود زمان پاسخگویی به نیازهای توسعه نرم‌افزاری شهرداری، یکپارچه‌سازی منبع اصلی (سُورس) نرم افزار و چابک سازی روش‌ها و روال‌های خود کرده است.

وی افزود: افزایش سرعت تولید نرم افزارهای قابل توسعه در بدنه سازمان فاوا، ایجاد سیستم‌های یکپارچه در محدوده حوزه‌های مختلف کسب و کاری شهرداری، بهینه‌سازی استفاده از منابع زیرساختی و قابل ارتقاء بودن تکنولوژی‌های مورد استفاده در سال‌های آینده از جمله ارزش‌هایی است که این حوزه در راستای تحقق آن تلاش می‌کند.

وی به دیگر ارزش‌های این حوزه نیز اشاره و تصریح کرد: ایجاد توان فنی متمرکز و بالا در نیروهای فنی روی بستر تهیه شده جهت توسعه، امکان تشکیل تیم‌های کوچک و بزرگ متناسب با ابعاد پروژه، امکان جابه‌جایی سریع توسعه دهندگان نرم افزار در تیم‌های توسعه و کاهش هزینه‌های تأمین نرم افزارهای کاربردی از دیگر موارد مورد توجه در این حوزه است.

ایجاد پایگاه داده‌های یکپارچه

مدیر تولید نرم افزار سازمان فاوا نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اهداف این معاونت گفت: از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری می توان به تهیه و توسعه الگو و هسته پروژه‌های نرم‌افزاری تحت سُورس یکپارچه، طراحی و تهیه فرم‌های الگو جهت چابک‌سازی توسعه فرم‌های نرم افزاری و ایجاد پایگاه داده‌های یکپارچه با توجه به حوزه‌های کسب و کاری شهرداری اشاره کرد.

محمد صابری افزود: تهیه روال‌های چابک جهت طراحی و پیاده‌سازی هرچه سریع‌تر نیازهای شهرداری، همچنین استفاده از افراد متخصص حوزه‌های کسب و کاری شهرداری در تیم‌های توسعه جهت شناسایی و اولویت‌دهی هر چه دقیق تر نیازها از دیگر اقدامات این حوزه به شمار می‌رود.

وی در ادامه چشم انداز آینده این معاونت جهت بهینه سازی روش‌های موجود را عنوان کرد و گفت: استفاده از ابزارهای تولید کد، کاهش زمان پیاده سازی، بهینه سازی روال‌های موجود و بومی سازی و استانداردسازی روش‌های توسعه نرم افزار از جمله چشم‌اندازهای معاونت نرم افزار سازمان برای مجموعه شهرداری است.

مدیر تولید نرمافزار سازمان فاوا ابراز امیدواری کرد: با انجام اقدامات فوق و تحقق ارزش‌های تعیین شده، در آینده شاهد ارائه خدمات مطلوب تر و سریع‌تر به شهرداری شده و زمینه خدمات‌رسانی به شهروندان اصفهانی بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 352675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.