ایجاد مدرسه صنایع دستی گامی نو در حراست از میراث گرانبهای اصفهان

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد مدرسه صنایع دستی به همت مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری و همکاری موزه هنرهای معاصر، گامی نو در حراست از میراث گرانبهای اصفهان است.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ما امروز همانگونه که برای حفاظت از میراث تاریخی شهرمان دغدغه داریم باید به فکر حراست از صنایع دستی نیز باشیم تا به مرور زمان به ورطه فراموشی سپرده نشود.

وی با تاکید بر اینکه هنر صنایع دستی در رشته های مختلف باید به نسل جوان منتقل شود، گفت: در این راستا مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری و همکاری موزه هنرهای معاصر، مدرسه صنایع دستی را ایجاد کردند تا کودکان به صورت کارگاهی آموزش های لازم را با استفاده از اساتید در رشته های مختلف ببینند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد با ایجاد مدرسه صنایع دستی که در چهار رشته قلمزنی، میناکاری، کاشی هفت رنگ و سفالگری فعال شد، ضمن حفاظت از میراث اصفهان در بخش صنایع دستی، شاهد ایجاد تحولی در میراث گرانبها باشیم و بتوانیم بهتر در خدمت دارایی‌های شهر بوده و این دارایی ها را به آیندگان منتقل کنیم.

وی افزود: قرار بر این  است که در طول سال تحصیلی نیز مدرسه صنایع دستی در هفته یک یا دو روز استمرار یافته و  زمینه ای فراهم کند که در تابستان سال آینده همزمان با تعطیلی مدارس، مراکزی  با بهره مندی از اساتید مجرب در گوشه و کنار شهر داشته باشیم.

نصر اصفهانی ادامه داد: صنایع دستی دارای بهره وری و ارزش افزوده بسیار بالایی بوده و با زیست بوم شهر اصفهان سازگار است، از این رو باید برای نسل جدید زمینه ورود به این صنایع را فراهم کرد.

کد خبر 352379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.