۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
خیرین به کمک انتقال خون بیایند

دبیر و بازرس انجمن ترویج اهدای خون گفت: انتقال خون استان اصفهان از کمبود تجهیزات و فضای فیزیکی رنج می برد و در این زمینه نیازمند حضور خیران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی میرلوحی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت روز اهدای خون با بیان اینکه اصفهان دارای ۹۰۰ خیریه است که از این تعداد  ۴۰۰ خیریه نیمه فعال و ۱۵۰ خیریه کاملا فعال است، اظهار کرد: تنها اقدام خیرین کمک مالی نیست بلکه اهدای خون کار خیری است که از عهده اکثر مردم بر می آید.

دبیر و بازرس انجمن ترویج اهدای خون و دبیر خیریه‌های درمانی استان اصفهان در خصوص وضعیت خیریه‌ها در دیگر کشورها گفت: در اروپا و به خصوص در کشور آلمان هر شهروند آلمانی عضو فعال پنج خیریه است که اگر در ایران یا اصفهان هم این اتفاق بیافتد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختمان خواجو به عنوان تنها مرکز انتقال خون اصفهان فعالیت دارد، ادامه داد: متاسفانه در اصفهان به شدت با کمبود فضای فیزیکی برای انتقال خون مواجه هستیم و به لحاظ تجهیزات نیز  نیازهای خاصی را داریم.

دبیر و بازرس انجمن ترویج اهدای خون و دبیر خیریه‌های درمانی استان اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات جدید در پژوهش‌های امروزی  گفت: تولید مشتقات خون از خود خون مهم تر است و هرکدام از بیماران  تالاسمی یا هموفیلی یا دیگر بیماران، نیازمند مشتقات مختلفی هستند که در صورت به روز بودن فضای فیزیکی و تجهیزات انتقال خون می‌توانیم همه مراحل تبدیل مشتقات خونی به دارو که در خارج از کشور انجام می‌شود را در اصفهان انجام دهیم.

وی گفت: "سیلر" برقی برای اهدای خون، "شیکر" برای فریز و نگهداری خون و فرآورده‌های خونی از کمبودهای تجهیزات در انتقال خون اصفهان است. قیمت تجهیزات مورد نیاز اداره کل انتقال خون اصفهان از ۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان است که تامین هزینه آن نیازمند توجه مردم، خیرین و مسئولان است.

کد خبر 349602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.