ورود موج بارشی به شمال غرب کشور / هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش دما در بیشتر مناطق کشور از ورود موج بارشی به شمال غرب طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز جوی آرام در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت و از اواخر وقت، موج بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و روز یکشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان گیلان و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز، سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد منجر به بارش تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط مذکور روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بعضی نقاط جنوب غرب و استان مازندران انتظار می‌رود، افزود: سه‌شنبه از شدت بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود، اما در سایر مناطق ذکر شده و در شمال شرق و بعضی نقاط جنوبی کشور در بعضی ساعات بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، استان‌های ساحلی خزر، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بعضی نقاط غرب کشور، بارش انتظار می‌رود و روزهای شنبه و یکشنبه افزایش دما در بیشتر مناطق کشور رخ خواهد داد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 752370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.