افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات هلال‌احمر در راستای هوشمندسازی اقدامات و امدادرسانی‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات هلال‌احمر گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز هوشمندسازی تمام اقدامات هلال‌احمر و امدادرسانی‌ها است، دستگاه‌های مختلف می‌توانند از این مرکز رصد و پایش هلال‌احمر بهره‌برداری و استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در آئین افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی و افتتاح بیش از ۵۰ پروژه عمرانی این جمعیت به مناسبت هفته گرامیداشت هلال‌احمر، افتتاح این مرکز را اقدامی در راستای هوشمندسازی تمام فعالیت‌ها و اقدامات امدادی و بشردوستانه این جمعیت دانست و اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر یک نهاد عمومی و بشردوستانه است، ۳ میلیون داوطلب جوان گام دومی داریم که در تلاش برای رساندن این داوطلبان به ۱۰ میلیون نفر هستیم تا در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی بتوانیم به تمام مردم امدادرسانی کنیم.

وی در توضیح اقدامات هلال‌احمر افزود: تیم‌های سحر (سفیران حمایت روانی هلال‌احمر در بحران‌ها) برای افزایش تاب‌آوری تلاش می‌کنند و به عنوان الگوی موفقی در صلیب سرخ جهانی شناخته شده‌اند، برای زنان بالای ۳۰ سال در طرح یاس هلال‌احمر اشتغال‌زایی شده است، برای ارائه آموزش امدادی به مردم و توانمندسازی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور، خانه‌های هلال را در اقصی نقاط کشور تأسیس کرده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: کاشت ۵ میلیون نهال، فعالیت ۱۴۰ هزار نخبه در هلال‌احمر، استفاده از توان خیرین برای کمک به مردم، ارائه خدمات توان‌بخشی رایگان در بیمارستان نورافشار به کودکان دارای کم‌توان جسمی، تولید داروهای نوترکیب، تولید داروهای گیاهی، افزوده شدن بسته خدمات دارویی گیاهی، تولید اعضای مصنوعی هوشمند بدن انسان قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی و فعالیت مراکز درمانی هلال‌احمر در ۱۵ کشور از جمله سایر فعالیت‌های هلال‌احمر است.

کولیوند با اشاره به لزوم تقویت انبارهای امداد و نجات هلال‌احمر گفت: نیازمند کمک برای بهبود وضعیت انبارهای هلال‌احمر هستیم و برای تقویت امدادرسانی در نقاط صعب‌العبور، نیازمند واردات بالگرد دید در شب هستیم.

وی با اشاره به جایگاه بین‌المللی هلال‌احمر گفت: به گفته رؤسای کمیته صلیب سرخ جزو پنج کشور برتر هستیم و در تدوین استراتژی‌های راهبردی صلیب سرخ از هلال‌احمر طرح و برنامه گرفته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: عالی‌ترین نشان صلیب سرخ بین ۱۹۱ کشور جهان به هلال‌احمر ایران اعطا شده است، در حوزه اقدامات امداد و نجات در سطح ملی محلی و منطقه‌ای بسیار موفق عمل کرده‌ایم و هلال‌احمر ایران مورد تقدیر دولت ترکیه قرار گرفت.

کولیوند با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران اقدامات زیادی برای کمک به مردم غزه انجام داده است، افزود: کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه برگزار شد و ۱۹۰ مورد مصادیق نقض حقوق بشر دوستانه در غزه استخراج شد و این کنگره مورد توجه صلیب سرخ هم قرار گرفت، در طول سال ۲۲ هزار و ۴۰۰ مورد عملیات جاده‌ای، ۲۷۰۰ مورد عملیات کوهستان و بیش از ۴۴ هزار مورد عملیات انجام شده است، مهم‌ترین عملیات ما امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان بود.

وی بیان کرد: امروز ۵۸ طرح در هلال‌احمر با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که شامل ۲۵ طرح امدادی، ۱۰ طرح بهداشتی درمانی ملی و بین‌المللی، ۲۰ طرح آموزشی و پژوهشی، یک طرح نیز افتتاح مرکز رصد و پایش هلال‌احمر است، سه طرح عمرانی شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر و ۳۳۵ خانه هلال نیز افتتاح می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۱۱۰ سامانه جمعیت هلال‌احمر در مرکز رصد هوشمند اطلاعات و داده‌کاوی جمع می‌شود و حوادث و بحران‌ها در این مرکز رصد می‌شود. سیل، آتش‌سوزی، آلودگی هوا و سایر مخاطرات و فعالیت‌ها و اقدامات هلال‌احمر را در مرکز رصد و پایش، پیش بینی و اقدامات لازم را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند از این مرکز رصد و پایش هلال‌احمر بهره برداری و استفاده کنند، هدف از راه‌اندازی این مرکز هوشمندسازی تمام اقدامات هلال‌احمر و امدادرسانی‌ها است.

لازم به ذکر است، مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال‌احمر با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال‌احمر امروز _شنبه بیست و دوم اردیبشهت_ افتتاح شد.

کد خبر 752470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.