پلاک گذاری موتورسیکلت یورو ۳ تنها تا پایان امسال پذیرفته شده است

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور گفت: مهلت آمادگی جهت تولید موتورسیکلت یورو ۴ تنها تا پایان سال جاری است و در ابتدای سال ۹۸ تولیدکنندگان باید موتورسیکلت های یورو ۴ به فروش برسانند، بنابراین پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو ۳ تنها تا پایان سال جاری پذیرفته شده است.

به گزارش ایمنا، وحید حسینی در بازدید از یکی از واحدهای تولیدی موتورسیکلت با اشاره به وضعیت تولیدی و فناوری موتورسیکلت‌ها گفت: در مجموع روند ارتقاء فناوری سطح آلایندگی از یورو ۳ به یورو ۴ رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلت‌های کاربراتوری و توقف تولید آن‌ها تصریح کرد: محصولات کیت انژکتوری که انژکتوری غیرواقعی هستند نباید تولید و یا به هر شکلی وارد بازار ایران شوند. متاسفانه تعدادی موتور طرح سی جی کاربراتوری که در برخی شرکت‌ها انبار شده است که به‌علت عدم اثر گذاری بر کاهش آلودگی هوا نباید وارد بازار مصرف داخل شوند.

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور گفت: خوشبختانه ایستادگی سازمان حفاظت محیط زیست جهت اجرای قوانین، باعث ارتقاء کیفی صنعت موتورسیکلت شده و محصولات بسیار بهتری وارد بازار شده است.

حسینی تصریح کرد: در خصوص موتورسیکلت برقی نیز هنوز صنعت موتورسیکلت‌سازان محصول قابل قبول و مورد استفاده در کلانشهرها با ترافیک زیاد را ارایه نداده است. در صورت تولید محصول مناسب، دولت و شهرداری آماده حمایت از محصولات با کیفیت برقی هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 349555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.