کدام کمپانی های مطرح دنیا محصولات خود را بازیافت می‌کنند

مسئله بازیافت در جهان امروز، به چالش مهم و تاثیر گذاری در حفظ محیط زیست تبدیل شده است. این مسئله جایی اهمیت پیدا می کند که طبق برآورد محققان، تا سال ۲۰۵۰، پلاستیک های روی زمین بیشتر از تعداد کل ماهی‌های دنیا خواهند بود!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان اختراع پلاستیک در سال ۱۹۰۷، ۸.۳ میلیارد تن پلاستیک جدید (نه بازیافتی!) به چرخه زندگی ما انسان‌ها وارد شده است که متاسفانه ۶.۳ میلیارد تن ضایعات یعنی، ۷۳ درصد آن‌ها در طبیعت رها شده و فقط  ۹ درصد این حجم پلاستیک، دوباره بازیافت می‌شوند. حال، برخی صنایع صاحب نام جهان، در تلاش برای کنترل تولید ضایعات، روی به بازیافت وسائل و ضایعات خود نموده اند که در ادامه به هشت شرکت پیشتاز اشاره خواهیم داشت.

کرایولا

این شرکت که در تولید لوازم مورد نیاز برای هنر نقاشی، از قبیل مدادشمعی، مداد رنگی و ... یکی از شرکت های پیشتاز در دنیا محسوب می شود و در بین کودکان نیز بسیار پر طرفدار است، سعی می کند که به کودکان، بازیافت وسائل و استفاده دوباره از آن ها را بیاموزد. این شرکت با طرحی به نام ColorCycle، از مدارس می خواهد که وسایل استفاده شده با مارک کرایولا را با خرج خود این شرکت، به کرایولا بازگرداند تا این وسایل، تبدیل به یک نوع سوخت دوستدار محیط زیست شود. همین طور کرایولا در تلاش برای فرهنگ سازی بازیافت، در سال های اخیر، طرح هایی برای آموزش موارد زیست محیطی از جمله اهمیت بازیافت، به مدارس ارائه کرده است.

نایکی

این کمپانی بزرگ تولید محصولات ورزشی، یک برنامه بازیافت با نام استفاده مجدد از کفش پایه ریزی کرده است که یکی از بهترین برنامه‌های بازیافتی در نوع خود محسوب می شود. کمپانی نایکی، کفش های استفاده شده با مارک خود را تحویل می گیرد و سپس آن‌ها را تبدیل به ماده ای می کنند که به آن Nike Grind گفته می شود. چیزی که سطح زمین های ورزشی، مثل زمین های تنیس یا بسکتبال را با آن، می‌پوشانند.

کَنون

این شرکت مطرح در ساخت دوربین‌های عکاسی، یکی از نوآوران بازیافت در بین شرکت‌های الکترونیکی به شمار می‌رود. وقتی دستگاه کنون شما خراب یا کهنه شده باشد، کنون آن ها پس گرفته و به جای آن، به شما لوازم مورد استفاده در خانه مثل دوربین عکاسی، پرینتر، دوربین‌های دو چشمی و یا ماشین حساب پیشنهاد می‌کند. برای این کار فقط کافیست که به صورت آنلاین، یک فرم را پر کنید.

مک

این شرکت تولید کننده لوازم آرایشی، جعبه خالی لوازم آرایشی خود را جمع آوری کرده و سپس به به داخل شرکت بازگردانده و آن ها را بازیافت می کند. مک حتی برای هر شش بسته پس فرستاده شده، به شما یک رژ لب رایگان هدیه می‌دهد.

کراکس

 کفش های کراکس به قدری محکم هستند که احتمالا شما قبل از فرسوده شدن، از این کفش ها خسته می‌شوید. کراکس کفش‌های پوشیده شده را در مغازه ای مشخص تحویل گرفته و با ترمیم آن‌ها، محصولات جدید را به کشورهای فقیری می‌فرستد که مردم آن نیاز به کفش دارند.

کالافون

 زمانی که شما یک ست وسایل پخت و پز از شرکت تولید قابلمه کالافون خریداری می‌کنید، به شما این اجازه داده می شود که ست قدیمی خود را با هر مارکی، داخل جعبه ست جدید گذاشته و با هزینه شرکت، برای کالافون ارسال کنید. این ست‌های قدیمی به یک شرکت بزرگ بازیافت مخصوص منتقل می‌شوند. کالافون به افرادی که این شرکت را در امر بازیافت یاری می‌کنند، پاکت های بازیافتی پارچه ای اهدا می‌کند.

بریتا

این شرکت در کنار شرکت StonyField Farms، در بازیافت ظروف پلاستیکی، نقش مهمی را ایفا می‌کند. بریتا که یکی از بزرگترین تولید کننده فیلترهای آبی در دنیا محسوب می شود، با بازیافت فیلترهای استفاده شده خود وسایلی نظیر فنجان، مسواک و تخته های برش می سازد.

آمازون کیندل

اگر دستگاهی که از شرکت آمازون خریداری کردید خراب شد و یا قصد ارتقای آن را داشتید، آمازون دستگاه کهنه را از شما پس گرفته و به مراکز بازیافت می فرستد. البته قبل از آن، اطلاعات شخصی شما از روی آن، کاملا از بین می برد!

کد خبر 349520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    1 0
    کدام کمپانی های مطرح ایران محصولاتشان را بازیافت میکنند؟این سوال را هم گزارش کنید