چهارباغ؛ مسیر تعادل سنت و مدرنیته شود

یک کارشناس معماری گفت: با توجه به فضای کسب و کار موجود در محور چهارباغ لازم است تعادلی بین سنت و مدرنیته ایجاد شود تا بتوانیم از تبعات مثبت پیاده راه کردن این محور بهره لازم را ببریم.

جمشید هدایی در گفت و گو با خبر نگار ایمنا اظهار کرد: از هر طرف که وارد بافت‌های تاریخی شهر اصفهان شویم، سرانجام به چهارباغ خواهیم رسید که این ویژگی ضرورت توجه به این بافت تاریخی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه چهارباغ عباسی، سیمای جذاب شهر اصفهان است، افزود: در گذشته ترددها در این محور بیشتر به صورت دوچرخه و یا پیاده صورت می‌گرفت، اما با توسعه شهر و افزایش امکانات ماشینی، چهارباغ به محور سواره رو تبدیل شد.

این کارشناس معماری با بیان اینکه حفظ و ارتقاء سیمای خیابان چهارباغ در گرو  پیاده‌راه کردن این محور است، گفت: بدون شک پیاده‌راه کردن این بافت تاریخی که به نوعی توسعه شهری اصفهان نیز با آن گره خورده، اقدامی شایسته و تحسین برانگیز است.

هدایی با اشاره به پیاده‌راه کردن محور چهارباغ عباسی ادامه داد: پیاده راه کردن چهارباغ، احیاء بافت تاریخی و جلوگیری از فرسودگی این محور را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه تعادل بین سنت و مدرنیته ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کسب و کار موجود در این محور لازم است تعادلی بین سنت و مدرنیته ایجاد شود تا بتوانیم از تبعات مثبت پیاده راه کردن چهارباغ بهره لازم را ببریم.

این کارشناس معماری با اشاره به نقش مردم و حمایت آنها در حفظ بافت های تاریخی گفت: استقبال و همکاری مردم از پیاده‌راه کردن بافت‌های تاریخی می تواند به حفظ  تاریخ شهر زیبای اصفهان کمک شایانی کند.

کد خبر 349482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.