پیاده‌راه سازی چهارباغ نیز با روح انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند

یک کارشناس معماری گفت: پیاده‌راه سازی چهارباغ، ارجحیت انسان بر ماشین را حاکم می‌کند و باعث می‌شود تا رهگذرانی که از این محور گذر می‌کنند زیبایی و شکوه این بافت تاریخی را بهتر درک کنند.

مسعود ضیایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر در مناطق تاریخی شهر اصفهان تردد به جای سواره محور، پیاده محور باشد، شاهد رونق اقتصادی شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح پیاده‌راه سازی چهارباغ افزود: شهر انسان محور شهری است که با روح انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند و به این منظور زیرساخت‌های شهری را به خدمت می‌گیرد، پیاده‌راه سازی چهارباغ نیز با روح انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند از این رو بدون شک این طرح تبعات مثبتی به همراه خواهد داشت.

این کارشناس معماری تاکید کرد: پیاده‌راه سازی چهارباغ، ارجحیت انسان بر ماشین را حاکم می‌کند و باعث می‌شود تا رهگذرانی که از این محور گذر می‌کنند زیبایی و شکوه این بافت تاریخی را بهتر درک کنند.

ضیایی با اشاره به ویژگی قدیمی خیابان چهارباغ عباسی گفت: تغییر رویکرد سواره‌محور چهارباغ عباسی به پیاده‌راه به طور حتم کمک شایانی به حفظ و احیاء این بافت تاریخی خواهد کرد، همچنین فضای بانشاط شهری همراه با پیاده‌روهای امن برای شهروندان و گردشگران ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان چهارباغ عباسی ظرفیت خوبی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: از هر نقطه محور تاریخی چهارباغ می‌توان بهره لازم را برد، به طور مثال می‌توان در طول این خیابان فروشگاه‌های صنایع دستی را که منحصر به شهر اصفهان است، راه‌اندازی و در عرض خیابان رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ ایجاد کرد تا شاهد رونق اقتصادی این نقطه از شهر باشیم.

کد خبر 349209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.