تاکسی‌های فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی از طریق تبدیل به احسن خودروها و یا خروج خودروهای فرسوده از ناوگان است.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس قانون تمامی خودروهای تاکسی با سن بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شوند. اکنون متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی در حدود ۷.۸ سال است، در حالی که طبق استاندارد عمر ناوگان باید حدود پنج سال باشد.

 وی افزود: یکی از برنامه های اصلی سازمان کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی از طریق تبدیل به احسن خودروها و یا خروج خودروهای فرسوده از ناوگان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی خارج و بالغ بر ۱۱۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نیز تبدیل به احسن شده است.

منوچهری اضافه کرد: یکی از دستاوردهای سازمان در زمینه خروج تاکسی های فرسوده از ناوگان، خروج ۱۵۰۰ دستگاه پیکان از ناوگان تاکسیرانی بوده است، البته نوسازی ناوگان تاکسیرانی مستلزم همکاری شرکت های خودرو ساز داخلی و نیز بانک های عامل در ارایه تسهیلات مورد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر علیرغم استقبال رانندگان تاکسی از نوسازی خودروهای فرسوده، این مهم معلق مانده که با رایزنی های انجام گرفته امید است این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

وی گفت: در حال حاضر تا همکاری مجدد گروه خودروسازی ایران خودرو، رانندگان تاکسی متقاضی تبدیل به احسن می توانند نسبت به ثبت نام خودروهای آریو و برلیانس با شرایط ویژه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: در فصل تابستان عمده فعالیت سازمان تاکسیرانی تامین خدمات حمل و نقل با تاکسی با کیفیت مطلوب در مراکز تفریحی، خرید، گردشگری شهر و همچنین پایانه های زمینی و هوایی است.

منوچهری با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت این سازمان ادامه داد: هدایت و مدیریت پروژه های تبلیغاتی برای ایجاد درآمدزایی رانندگان تاکسی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

کد خبر 349086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.