بذر بسکتبال اصفهان در حال جوانه زدن

کارشناس بسکتبال اصفهان گفت: متاسفانه نبود اسپانسر و مشکلات مالی حاکم، ما را در بحث تیم داری دچار مشکل کرده است اما در بقیه موارد، بسکتبال اصفهان روزهای خوبی را سپری می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از انحلال تیم های بسکتبال ذوب آهن و فولاد ماهان سپاهان چند سالی است که اصفهان در سوپر لیگ بسکتبال آقایان نماینده ای ندارد و جام های قهرمانی اصفهان در سال های دور فقط خاک می خورد. تاریخچه بسکتبال اصفهان بر کسی پوشیده نیست و ملی پوشان اصفهانی در این رشته گویای سبقه اصفهان هستند که می توان به نام هایی چون اوشین ساهاکیان، جواد داوری، آرِن داوودی، ارسلان کاظمی، داوود بهرامی، معصومه اسماعیل زاده، میثم عابدی و... اشاره کرد.

انگار حلقه بسکتبال اصفهان روز به روز تنگ تر و تنگ تر شد و ارتفاع آن بالاتر و بالاتر رفت تا نه پرتابی از بسکتبال اصفهان وارد سبد شود و نه دستی از بسکتبال اصفهان به سبد برسد. شاید هم اشکال از خود بسکتبال اصفهان است، شاید پرتاب های بسکتبال اصفهان خوب نبوده که توپ وارد سبد نشده و یا پرش بسکتبال اصفهان به اندازه ارتفاع حلقه بسکتبال نبوده است.

هرچه هست در روزهایی که بسکتبال اصفهان تنها دلخوش به حضور بانوانش در سوپر لیگ کشور است، می خواهد تکانی به خود دهد تا از زیر این خاک چندین ساله بیرون آید و آرام آرام به روزهای باشکوه خود باز گردد. بذری که از سال گذشته در زمین بسکتبال اصفهان کاشته شده کم کم سر از خاک بیرون آورده و در حال جوانه زدن است، منتها تا به بار نشیند مواظبت و حمایت همه جانبه ای از سوی خانواده بسکتبال را می طلبد.

حمیدرضا شمس، مربی و کارشناس بسکتبال در خصوص شرایط کنونی بسکتبال اصفهان در مصاحبه با خبرنگار ایمنا گفت: بسکتبال اصفهان علیرغم کم و کاستی ها در حال حاضر روندی رو به رشد دارد، از زمان حضور آقای داوری شرایط مسابقه ای فراهم شده است و در برگزاری مسابقات بسیار خوب عمل کردند که این امر باعث ایجاد یک پویایی در ورزش اصفهان شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه نبود اسپانسر و مشکلات مالی حاکم، ما را در بحث تیم داری دچار مشکل کرده است اما در بقیه موارد، بسکتبال اصفهان روزهای خوبی را سپری می کند.

شمس در پاسخ به این سوال که علت عدم علاقه اسپانسر ها سرمایه گذاری و حمایت ازبسکتبال چیست؟ گفت: این مسئله نسبت به کل ورزش ها همین طور است، تلاش های زیادی در این ضمینه شده است اما متاسفانه مدیران قبلی یک بی اعتمادی به وجود آورده اند که دیگر کسی سمت سرماه گذاری در ورزش نمی آید و مشکلات اقتصادی موجود در کشور هم به این امر اضافه شده است.

سرمربی فصل گذشته تیم امید اصفهان با اشاره به پتانسیل بسکتبال اصفهان، خاطر نشان کرد: فقط به کمک اسپانسر حضور اصفهان در سطح اول بسکتبال کشور ممکن است، رییس هیئت بسکتبال استان اصفهان خواهان ایجاد بستری برای بازیکنان اصفهانی است و حتی با هدف حضور بازیکنان جوان و آینده دار اصفهانی و ایجاد آمادگی در آن ها، تیمی در دسته یک ایجاد شد تا اصفهان پس از مدتی، بی نیاز از بازیکنان دیگر شهر ها باشد.

وی افزود: البته بازیکنانی که در حال حاضر بازی می کنند، سن بالایی دارند و ما مجبور به استفاده از بازیکنان جوان و نسلی جدید هستیم. تنها در صورتی می توانیم در سطح اول بسکتبال کشور یا همان سوپر لیگ تیم داری کنیم که شرایط مالی مناسب و بازیکنان خوب داشته باشیم و امیدوارم تا یکی دو سال آینده، بتوانیم تیمی شایسته حضور در سوپرلیگ بسازیم.

کد خبر 349073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.