هم‌افزایی سمن‌ها در اصفهان ضروری است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اصفهان هم‌افزایی سمن‌ها در شهر اصفهان را ضروری دانست و گفت: مدیریت شهری به همراهی سمن‌ها نیاز دارد تا بتواند ضعف‌های موجود در شهر را شناسایی و تقویت کرده و خدمات بهتری را به شهروندان ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، ظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه خانه سمن‌های بانوان و بهره‌برداری طرح "کتاب، مادر کودک" در مناطق پانزدگانه شهرداری اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت، حمایت از سمن‌ها برای حرکت به سمت خصوصی‌سازی و تقویت مشارکت مردمی را ضروری دانست و اظهار کرد: سیاستگزاران جامعه باید برای هر گونه برنامه‌ریزی ابتدا نیازهای واقعی شهروندان را شناسایی کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها بازوهای توانمند مدیران هستند، افزود: ضروری است که حمایت‌های لازم از سمن‌های دارای مجوز برای تقویت فعالیتهایشان در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی از سمن‌ها در اصفهان تنها ثبت شده و خروجی ندارند، تصریح کرد: سمن‌ها باید پویا باشد تا جامعهای پویا داشته باشیم و بسترسازی برای فعالیت آزادانه سمن‌ها امری ضروری است.

وی هم‌افزایی سمنها در شهر اصفهان را نیز ضروری عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری به همراهی سمن‌ها نیاز دارد تا بتواند ضعف‌های موجود در شهر را شناسایی و تقویت کرده و خدمات بهتری را به شهروندان ارایه دهد.

روشن با اشاره به طرح "کتاب، مادر و کودک" نیز گفت: در قالب این طرح سعی داریم مطالعه و کتابخوانی را پیش از تولد در وجود نوزادان نهادینه کنیم و لازمه تحقق این امر مشارکت تمام قد بانوان در این طرح فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری قصد جداسازی زن و مرد را ندارد، تصریح کرد: این تفکیک به صلاح هیچ فردی نخواهد بود. برای رفع بسیاری از مشکلات به مشارکت همگان نیاز داریم و از این رو برنامه‌ریزی برای ایجاد فضایی برای تعامل سمن‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 349046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.