پساب خریداری شده کامل به شهرداری تحویل نمی‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری به منظور تامین آب برای آبیاری فضای سبز از سال‌های گذشته اقدام به خرید پساب کرده است که علی‌رغم پرداخت همه هزینه‌های لازم هنوز پساب به صورت کامل به شهرداری تحویل نمی‌شود.

به گزارش خبرنکار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) با بیان اینکه طی هفته اخیر با گرمای شدیدی رو به رو بودیم و بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی روند افزایشی دما ادامه دارد، اظهار کرد: این شرایط آسیب جدی را به فضای سبز و به ویژه درختان کهنسال و تاریخی اصفهان وارد میکند.

وی با بیان اینکه فضای سبز اصفهان از دهه پنجاه تاکنون به یک سوم رسیده است، افزود: درختان اصفهان گویای تاریخ و هویت این شهر هستند و جای تعجب دارد که برخی نسبت به توجه به این فضا انتقاد دارند و بر این باور هستند که اصفهان به فضای سبز نیاز ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فضای سبز اصفهان دارای حق‌آبه در رودخانه زایندهرود است، تصریح کرد: این در حالی است که سال‌هاست شهرداری از این حق آبه استفاده نمیکند و با حفر چاه آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان طی سال‌های گذشته و با پیشبینی شرایط فعلی اقدام به خرید پساب کرده است، گفت: این در حالی است علیرغم پرداخت همه هزینه‌های لازم هنوز پساب به صورت کامل به شهرداری تحویل داده نمیشود.

معین تصریح کرد: ضروری است که همه مسئولان مربوطه و به ویژه استاندار اصفهان نسبت به تحویل کامل پساب به شهرداری برای حفظ فضای سبز موجود توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: درختان شهر اصفهان طی سال‌های اخیر به دنبال کمبود آب دچار آفت و بیماری شده و چنانچه این امر ادامه یابد این سرمایه اصفهان نابود خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به تایید مصوبه سه ماه بخشودگی در عوارض تراکم و ساختمانی به جهت تسهیل امر نوسازی بود در فرمانداری اصفهان اشاره کرد و گفت: این مصوبه از امروز قابل اجرا است و شهرداری باید همه امکانات را برای صدور به موقع پروانه‌های ساختمانی بسیج کند، همچنین شهروندانی که قصد ساخت و ساز دارند نیز در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بخشودگی جرائم مربوط به نوسازی ساختمان مورد تایید فرمانداری قرار گرفت، اظهار کرد: این طرح نیز از امروز قابل اجرا است و امیدواریم شهروندان نیز به این امر توجه داشته باشند.

کد خبر 348901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.