تغییر تیم اقتصادی دولت توسط مجلس کار درستی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر آقایان می‌گویند نیازمند انسجام ملی در جامعه هستیم؛ باید در مقابل این درخواست خدمات ارائه کنند، تا بتواند اعتماد مردم را جلب کنند، آنچه به کشور ضربه می‌زند، عدم اعتماد مردم است که از وعده های شفاهی خسته شده اند.

حجت الاسلام احمد سالک در خصوص راه کارهای خروج از وضعیت اقتصادی ایجاد شده که حاصل جو سیاسی- اجتماعی موجود در جامعه است، به خبرنگار ایمنا گفت: اگر قرار باشد از این وضعیت بحران و دغدغه های سنگین خارج شویم؛ چند راهکار وجود دارد؛ نخست اینکه دولت، ۲۴ سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملی کند، هرچند تلاش و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته؛ ولی کافی و مؤثر نبوده است.

سالک در خصوص اقداماتی که دولت باید برای آرام کردن فضای کشور انجام دهد، افزود: با توجه به اینکه هر روز شاهد مسائل جدیدی همچون تعطیلی بعضی از کارخانه ها، افزایش بیکاری و مسایلی از این قبیل  هستیم، لازم است با تکیه بر  سیاست اقتصاد مقاومتی راه حلی برای این مشکلات مشخص شود.

وی تأکید کرد: دولتمردان و تیم اقتصادی دولت باید، با قدرت از ظرفیتها و توانمندی‌های کشور و مردم بهره بگیرند؛ این مهمترین کاری است که باید در اولویت قرار بگیرد. در مرحله بعد، اگر دولت در اجرای برنامه های خود، خلأ قانونی داشت، باید از مجلس کمک بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: لازم است شورای اقتصادی سران سه قوه که چندی پیش تشکیل شده و تاکنون چهار جلسه تشکیل داده است، از اختیاراتی بهره مند شود تا بتواند برای حل مشکلات اقتصادی راهکارهای مناسبی پیدا کند. در مرحله بعد دولت باید وابستگی و نگاه خود را از حمایت کشورهای بیگانه قطع کند.

آنچه به کشور ضربه می‌زند، عدم اعتماد مردم است

وی افزود: در چند دهه گذشته شاهد رویکرد سران دولت‌های کفر و استبداد نسبت به کشور و مردم خود بوده‌ایم؛ این کشورها به جز اینکه تحریم ها را تشدید و دایره ارتباطات اقتصادی ما را محدود کرده‌اند، حمایت  است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اگر آقایان می‌گویند ما نیازمند انسجام ملی در جامعه هستیم؛ باید در مقابل این درخواست خدمات ارائه کنند، تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند، سران سه قوه نیز مامور هستند تا این کار را انجام دهند. آنچه به کشور ضربه می‌زند، عدم اعتماد مردم است، آنها دیگر از وعده‌های شفاهی خسته شده اند.

سالک در خصوص عملکرد هیئت هماهنگی اقتصادی سران سه قوه گفت: حرکت، حرکت مثبتی است و باید تقویت شود.

نماینده مردم اصفهان در خصوص تغییرات در تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: به دولت پیشنهاد داده شد یک تغییر در تیم اقتصادی خود ایجاد کند و بیش از ۱۸۰ امضا در این خصوص توسط نمایندگان، جمع‌آوری شد، اما تا کنون تغییری در این حوزه دیده نشده است، البته باید به دولت هشدار داد که اگر منتظر هستید که مجلس تغییری در بدنه اقتصادی دولت ایجاد کند، این کار، کار درستی نیست.

کد خبر 347817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.