تعداد داوطلبان کنکور تا سال ۱۴۰۴ ثابت می‌ماند

نایب رییس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد دانشجویان در تمام دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور و غیردولتی خودبه خود کاهش یافته است، گفت: ایران تا سال ۱۴۰۴ افزایش دانشجو نخواهد داشت و تعداد فعلی داوطلبان کنکور ثابت خواهد ماند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، محمدحسین طیرانی، درباره متوقف شدن  پذیرش دانشجو در دانشگاه ها اظهارکرد: برای مثال از رشته‌های علوم پایه و کاردانی چندان استقبال نمی‌شود، لذا برخی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی پذیرش دانشجو  از آن‌ها را متوقف کرده‌اند.

وی افزود: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی می‌توانند با توجه به امکانات خود تعداد اساتید، داوطلبان و نیازهای کشور رشته‌های جدید تقاضا ‌کنند.

نایب رییس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی، اضافه کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در سال یک یا دو رشته جدید راه‌اندازی می‌کنند که مورد نیاز کشور و داوطلبان باشد، ولی اخیرا شرایط به گونه‌ای است که این موسسات دیگر تمایلی به ایجاد رشته جدید به خصوص در رشته‌های ریاضی و مهندسی که تعداد داوطلبان کاهش یافته است، ندارند.

طیرانی با اشاره به طرح ساماندهی موسسات آموزرش عالی غیردولتی، بیان کرد: در حال حاضر هیچ موسسه‌ آموزش عالی غیردولتی که تعطیل شده باشد یا دانشجو پذیرش نکند، نداریم.

وی افزود: روسای موسسات آموزش عالی غیردولتی از سوی وزارت علوم موظف شده‌اند تا طرح آمایش رشته‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی مناطق مختلف را تهیه کنند. هدف از این طرح بررسی ظرفیت رشته‌ها، امکانات و نیازهای کشور و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها است.

نایب رییس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در خصوص حذف واژه "غیرانتفاعی"، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز در خصوص حذف واژه غیرانتفاعی به نتیجه نرسیده است، ولی امیدواریم در آینده نزدیک تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود.

منبع:ایسنا

کد خبر 347652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.