نیروی بیکار در شهرداری نداریم/ پیش بینی بازنشستگی ۳۴۴ نفر از کارکنان شهرداری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی به همراه مدیران زیر مجموعه خود از جمله مدیریت کل تحول سازمانی میهمان خبرگزاری ایمنا بودند. در این نشست در باره نیروهای شهرداری، وضعیت قرارداد، تعدیل نیرو و بازنشستگی کارکنان شهرداری بحث و تبادل نظر شد.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایمنا گفت: در چارت سازمانی جدید شهرداری برخی از سازمان‌ها باید ادغام شود، زیرا تاکید وزارت کشور این است که باید امور برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار شود به طور مثال در سازمان فرهنگی سیاست بر این است مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری به بخش خصوصی واگذار شود.

مرتضی نصوحی با بیان اینکه با ادغام سازمان‌ها مباحث تخصصی جداگانه انجام می شود اما بخش عمومی نظیر حسابداری، تدارکات، روابط عمومی و ... به صورت مشترک انجام می شود، افزود: در ساختار جدید شهرداری در معاونت‌های شهرداری در راستای چابک سازی نیز برخی از مدیریت ها با ادغام می شود.

وی اظهار کرد: براساس چارت مصوب سازمان، می توان جای خالی برخی از نیروها را مشخص کرد، اظهار کرد: برای جذب نیرو در شهرداری باید مجوز از وزارت کشور گرفته شود و از طریق سازمان امور استخدامی فرآیند قانونی برای فراخوان و برگزاری آزمون برگزار شود، این فرآیند قانونی نه تنها برای شهرداری بلکه برای همه نهادها اجرا می شود. گاهی نیز در مقاطعی از زمان جذب نیرو در شهرداری به لحاظ ضرورت، در تعامل با شورا انجام شده تا مسائل حل شود.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان در باره آمار نیروی مازاد در شهرداری گفت: یکی از مبانی صحبت های شهردار اصفهان در خصوص مازاد نیرو در واقع مقایسه تعداد نیروهای وضع موجود با ساختار مصوب است و این به معنای این نیست که نیروی بیکار در مجموعه شهرداری داریم، به طور مثال در شرکت اتوبوسرانی دو هزار نیروی راننده داریم، اما چون شرکت است در ساختار مصوب جایگاهی ندارد. 

نصوحی ادامه داد: سازمان فرهنگی نسبت به ساختار کاری خود  شاید ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر نیرو داشته باشد و این به خاطر این است که در سالیان مختلف فرهنگسرا ایجاد شده که از نیروهای سازمان در این فرهنگسراها فعالیت می‌کنند، اما سیاست کشور این است که مجموعه های فرهنگی را برون سپاری کند.

بازنشستگی پیش از موعد؛ سیاستی برای عدم تعدیل نیرو

مدیر کل انسانی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید در خصوص ساماندهی نیروهای شهرداری گفت: فرآیندی برای ساماندهی نیروهای شهرداری تعریف شده است در این راستا قراردادها را بررسی خواهیم کرد و تا پایان خردادماه با یک الی دو شرکت بیشتر قرارداد بسته نمی‌شود تا تنوع قراردادها، خدمات و پرداختی‌ نداشته باشیم.

سید محمود حسینی ادامه داد: برای اینکه تعدیل نیرو نداشته باشیم، یک پارامتر تشویقی برای بازنشستگی تعریف شده است، کسانی که ۳۰ سال خدمت خود را پر کرده اند بر اساس قانون بیمه تامین اجتماعی می توانند تا ۳۵ سال کار کنند، اما شهرداری این هزینه را تقبل کرده تا افراد زودتر بازنشسته شوند بر این اساس در سال گذشته ۱۸۶ نفر با مجوزاتی که از شورای شهر گرفته شد، بازنشسته شدند

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال بازنشستگی پیش از موعد هستیم که خانم ها ۲۰ و ۲۵ سال را بازنشست کنیم تا بتوانیم بخشی از افزایش نیروی خود را کاهش دهیم. در بودجه سال جاری بازنشسته کردن ۳۴۴ نفر پیش بینی شده است.

مدیرکل انسانی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرآیند قانونی برای جذب نیرو طی می شود، گفت: به طور مثال جذب سرباز آتش نشان اطلاعیه داده می شود و ۱۳ خرداد امتحان نیز برگزار شده است. هر ساله برای جذب نیرو اردیبهشت یا خردادماه اعلام می شود و فرآینده مصاحبه در شهریورماه انجام می شود اما با توجه به حجم بالای نیرو دیگر درخواستی نداشتیم.

حسینی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های شهرداری بازنشسته کردن است، اما بودجه هم اجازه نمی دهد که بتوانیم تعداد بیشتری را بازنشسته کنیم، در حال حاضر حقوق کارگری ۱۹.۴ درصد و حقوق کارمندی تا سقف ۲۰ درصد افزایش یافته این در حالی است که در بودجه بین هشت تا ۱۰ درصد افزایش حقوق پیش بینی شده است.

کد خبر 345568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.