آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ قطعیت دارد

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: هر رأی که کمیسیون ماده صد صادر کند قطعیت دارد و حق اینکه شهرداری میزان آن را کم یا زیاد کند، ندارد؛ اما شهرداری می تواند آن را قسط بندی کند. 

غلامعلی فیض اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون متشکل از سه عضو اصلی شامل:  نماینده دادگستری،  نماینده وزارت کشور و نماینده شورای اسلامی شهر است که جلسات آن باید با حضور هر سه عضو تشکیل شود.

وی افزود: هر سه نماینده باید با هم رأی دهند، حال چنانچه برای پرونده ای دو نفر موافق و یک نفر مخالف بودند، باید فرد مخالف هم برگه صدرو رأی را امضاء کند، اما بنویسد که مخالف هستم؛ بنابراین با حداکثریت، این رأی صحیح است اما اگر امضا نکنند و ۳ امضا نباشد رأی معتبر نیست.

مدیر کمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه مالک و ذی نفع حق شکایت از آراء کمیسیون ماده صد را دارند، ادامه داد: مالک فرد صاحب ملک است و ذی نفع مستأجر یا همسایه مجاور و فردی که نفع می‌برد، به شمار می رود.

فیض الهی خاطرنشان کرد: اگر مالکی که باید ۶۰ درصد از زمین خود را ساخت و ساز می کرد، صد در صد ساخته باشد و نور همسایه مجاور را گرفته باشد، همسایه آنها می تواند به عنوان ذی نفع به کمیسیون ماده صد شکایت کند.

وی با بیان اینکه داشتن سند مالکیت تأثیری در رأی کمیسیون ماده صد ندارد، گفت: بسیاری از افراد با استفاده از ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ سند می‌گیرند، اما بدون پروانه یا خلاف مفاد پروانه ساخت و ساز می‌کنند.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه پرداخت جرایم زمان خاصی ندارد و فقط باید با شهرداری توافق شود، اضافه کرد: مالک می‌تواند جرایم ماده صد را با شهرداری توافق کند که مثلاً ۶ ماه یا یک سال بعد از آن پرداخت کند، اما اگر مالک جریمه را پرداخت نکند، شهرداری می تواند پرونده را به کمیسیون ماده صد ارجاع دهد به دلیل استنکاف از عدم پرداخت جریمه، رأی تخریب بگیرد.

فیض الهی گفت: هر رأی که کمیسیون ماده صد صادر کند قطعیت دارد و حق اینکه شهرداری میزان آن را کم یا زیاد کند، ندارد؛ اما شهرداری می تواند آن را قسط بندی کند. 

کد خبر 345160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.