راه اندازی آزمایشی سامانه الکترونیکی کنترل عوارض در میدان میوه و تره بار

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: استفاده از سیستم‌های الکترونیک در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان تحت عنوان سامانه الکترونیکی کنترل عوارضی به صورت آزمایشی آغاز شد.

اصغر کشاورز راد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دنبال کاهش زمان سفر و کاهش ایستایی خودروها در محل‌های ورودی عوارضی‌ها، اخذ الکتریکی عوارض به صورت آزمایشی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این امر در سطح گسترده، وسایل نقلیه بدون توقف از گیت‌های عوارضی عبور می‌کنند و هزینه عوارضی از طریق سیستم اخذ می شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان توضیح داد: برای اجرای این امر برچسب‌هایی روی شیشه جلو خودروها نصب می‌شود و زمانی که خودرو از عوارضی عبور می‌کنند مقدار هزینه عوارضی، متناسب با نوع خودرو به طور اتوماتیک از این برچسب‌ها کسر می‌شود.

کشاورز راد ادامه داد: پس از بررسی کامل طرح آزمایش پرداخت الکترونیکی در یکی از گیت‌های عوارضی میدان مرکزی میوه و تره بار و رفع عیوب احتمالی به تدریج تمامی گیت‌های عوارضی به این سیستم تجهیز خواهند شد.

وی اضافه کرد: در زمینه‌ الکترونیکی شدن این عوارض از ماه‌ها پیش مطالعاتی دقیق صورت گرفته و ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی و اظهارنظرهای کارشناسی قرار گرفته است تا کار به مرحله‌ی فرآیند اجرایی برسد.

وی هدف از اجرای این طرح را روانسازی ترافیک، کاهش میزان آلودگی هوا، صرفه جویی در زمان و عدم توقف خودروها و در نتیجه کاهش زمان و مصرف سوخت، حذف پرداخت پول نقد و مشکل پول خرد برشمرد و گفت: اجرای این طرح با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی در محل عوارضی و همچنین با اضافه شدن گیت های دیگر به صورت الکترونیکی در مسیر برگشت در جهت ایمن‌سازی و ارتقاء سلامت پرسنل موثر است.

کشاورز راد در پاسخ به نحوه اجرای این طرح گفت: این سیستم شامل یک برچسب است که در ابتدا خریداری شده و پشت آیینه جلوی اتومبیل نصب می‌شود. خودرو در هنگام عبور از عوارضی هوشمند از روبروی سنسوری که در محل گیت عوارضی نصب شده است خواهد گذشت. این سنسور شماره روی برچسب پشت آینه اتومبیل را می‌خواند و اطلاعات را به سرور مرکزی منتقل می‌ کند، در صورت اعتبار داشتن تگ مبلغ عوارض متناسب با نوع خودرو از حساب پیش پرداخت برچسب کسر می‌شود.

کد خبر 344979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.