استفاده از آب شرب در کارواش ها ممنوع است

رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد برای شست و شوی خودرو از آب شرب استفاده شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت آبفا اصفهان روح الله چلونگر در نشست هماهنگی سازگاری با کم آبی اظهارکرد: استفاده از آب شرب در کارواش‌ها ممنوع است و فقط کارواش‌هایی که چاه آب آن‌ها بسیار شور است می‌توانند برای مرحله نهایی شست و شو از آب شرب شهری استفاده کنند.

وی افزود: در مجموع ۱۱۵ کارواش در شهرستان اصفهان فعالند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، پروانه فعالیت آن واحد صنفی لغو می‌شود.

رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک در عین حال گفت: یکی از شرایط اخذ و تمدید پروانه فعالیت کارواش‌ها، بازچرخانی آب است و به همین منظور کارواش‌ها ملزم به نصب دستگاه‌های جدیدی هستند که می‌توانند آب مصرف شده در شست و شوی خودروها را با بهره‌گیری از فن‌آوری نانو تا ۶۰ مرتبه تصفیه و مورد استفاده قرار دهد.

وی همچنین از راه‌اندازی کارواش‌های سیار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این کارواش‌ها مجهز به دستگاه‌های بخار سرد و گرم هستند که میزان آب مصرفی برای شست و شوی هر خودرو را تا سه لیتر کاهش می‌دهد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان نیز گفت: اولویت این شرکت ترغیب شهروندان به استفاده از کارواش به جای شستن خودرو در منزل است زیرا این کار باعث می شود تا میزان مصرف آب برای شستن هر خودرو از ۳۰۰ به ۳۰ لیتر کاهش یابد.

رضا رضایی همچنین از برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف آب برای مالکان و کارکنان کارواش ها در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد خبر 343435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.