ترویج فرهنگ مهدویت شاه کلید مبارزه با جنگ نرم

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان ترویج فرهنگ مهدویت را شاه کلید مبارزه با جنگ نرم دانست و گفت: همه ما در خصوص فرهنگ انتظار، مهدویت و ظهور نقش و مسئولیت داریم و نمی توانیم خود را بی تفاوت و غیرموثر بدانیم و در این میان آموزش و پرورش نقش سازنده ای را در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست ستاد هماهنگی آموزش مهدویت در شهرستان لنجان ترویج فرهنگ مهدویت را شاه کلید مبارزه با جنگ نرم دانست و اظهار کرد: همه ما در خصوص فرهنگ انتظار، مهدویت و ظهور نقش و مسئولیت داریم و نمی توانیم خود را بی تفاوت و غیرموثر بدانیم و در این میان آموزش و پرورش نقش سازنده ای را در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت بر عهده دارد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین، اوست آنکه در میان مردم بی سواد، پیامبری بزرگوار از جنس ایشان برانگیخت تا بر آنان آیات وحی خدا راتلاوت کند و ایشان را از پلیدی جهل و اخلاق زشت پاک سازد و شریعت و حکمت بیاموزد و بدرستی که پیش از این در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به این آیه شریفه و اهمیت تربیت صحیح افراد، در حوزه مهدویت باید به سمت و سویی حرکت کنیم که محوریت ترویج این فرهنگ بر عهده آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم اقدامی اساسی را در این حوزه انجام دهیم و دانش آموزان ما مقدمه ساز ظهور باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع هماهنگی های لازم با ستاد مهدویت در استان قم انجام گرفته است تا بتوانیم از ظرفیت اساتید این ستاد در اجرای سیاست های ستاد هماهنگی آموزش مهدویت شهرستان لنجان بهره مند شوی.

صفرخانلو اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد از بین دانش آموزان مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم در شهرستان لنجان حدود دو هزار نفر که به بحث مهدویت علاقه مند هستند انتخاب شده و در سه شهر زرین شهر، فولادشهر و باغبادران مکان هایی در نظر گرفته خواهد شد تا این افراد تحت آموزش قرار گیرند.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و فعالیت آموزش و پرورش های سه گانه شهرستان لنجان جهت جذب دانش آموزان در حوزه مهدویت شاهد ثبت نام ۸۰۹ دانش آموز در بخش فولادشهر، ۸۸۰ دانش آموز در بخش مرکزی و ۵۰۰ دانش آموز در بخش باغباردان بودیم.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برای این دانش آموزان حدود ۷۰ ساعت دوره مقدماتی مهدویت برگزار خواهد شد و پس از پایان دوره نیز گواهینامه پایان دوره به این عزیزان اعطا می شود، البته نکته مهم و قابل توجه در این خصوص آن است که طی سه ماه بیش از دو هزار مبلغ حضرت مهدی(عج) در شهرستان لنجان خواهیم داشت که می توانند حرکت های قابل توجهی را در بحث تبلیغ داشته باشند.

وی متذکر شد: پس از پایان دوره مقدماتی این مبلغین عزیز رها نخواهند شد بلکه رابطینی که از ستاد مهدیت قم با این افراد در تماس هستند خوراک برنامه های فرهنگی را تهیه کرده و به این افراد داده می شود تا آنها بتوانند در بین هم سن و سالان خود اقدام به تبلیغ کنند و در مرحله بعد دوره تکمیلی برای این افراد برگزار خواهد شد.

صفرخانلو تاکید کرد: اگر همه ما به طور فردی و یا جمعی مجاهدت کرده و به هر نحو ممکن برای یاری امام زمان خود کاری انجام دهیم، این تلاش ها در امر ترویج فرهنگ انتظار، مهدویت و ظهور بی تاثیر نخواهد بود و بر همین اساس در تلاش هستیم در گام بعد ویژه برنامه سه شنبه های مهدوی را در شهرستان لنجان برگزار کنیم.

وی یادآور شد: در این ویژه برنامه مبلغین درمکان هایی مشخص با اهدا گل و بسته های فرهنگی اقدام به تبیلغ در خصوص ظهور خواهند کرد تا مردم را بیش از پیش آماده و مشتاق ظهور حضرت حجت کنند.

کد خبر 342843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.