مردم باید نسبت به مسایل جامعه حساس شوند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید تمامی افراد نسبت به مسائل مختلف و مبتلابه جامعه فعال شوند، گفت: نقاط قوت و ضعف به دقت شناسایی، نقاط قوت تقویت و در جهت حذف و از بین بردن نقاط ضعف اقدام جدی و عملی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی نیا امروز (یکشنبه)، در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها، اظهار کرد: امروز پنج دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر در کشور می‌گذرد، هر چند اقدامات شوراها ضعیف است ولی بر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و نظارت بر کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با بالارفتن فرهنگ عمومی مردم و منتخبین، دیدگاه‌های مدیران نظام جمهوری اسلامی به حدی برسد که دموکراسی و مردم‌سالاری دینی به معنی واقعی پیاده شود تا شاهد حذف نیروهای کارآمد، متخصص، متعهد و متدین و مقید نباشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات، مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها باید به اهلش سپرده شود، ادامه داد: نباید از این پس شاهد ورود نیروهای ناکارآمد به جایگاه مهم و خطیر تصمیم‌گیری ها و تصمیم سازی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه نظریه‌پردازان علوم اجتماعی معتقدند که برای نهادینه کردن نهادهای مدنی و اجرایی شدن قانون در هر جامعه‌ای باید افراد آن جامعه آگاه و نسبت به مسائل مهم جامعه حساس باشند، گفت: جامعه ما به اندازه کافی آگاه است و اما نسبت به مسائل جامعه خود حساسیتی ندارند و به راحتی از کنار مسائل پیش آمده می‌گذرند.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه باید تمامی افراد نسبت به مسائل مختلف و مبتلابه جامعه فعال شوند، ادامه داد: نقاط قوت و ضعف به دقت شناسایی، نقاط قوت تقویت و در جهت حذف و از بین بردن نقاط ضعف اقدام جدی و عملی داشته باشیم و تا زمانی که این نیت و همت در افراد جامعه و مخصوصا منتخبین آنها به وجود نیاید امیدی به اصلاح و پیشرفت در جامعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: امیدوارم جامعه ما نیز در نظارت بر نهادهای مدنی از جمله شورای اسلامی شهر و روستا فارغ از هرگروه بندی همت خود را بر نهادینه کردن این نهاد نوپا صرف کند.

کد خبر 342755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.