بررسی پدافند غیرعامل در مدیریت شهر

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان گفت: دوره آموزشی پدافند غیرعامل در حوزه شهری با همکاری دانشگاه مالک اشتر و شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک آمادگی برای مقابله با حوادث و بلایای مختلف طبیعی و غیرطبیعی است پس لزوم آگاهی در مورد آن یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل از مهم ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است، افزود: اوایل انقلاب با توجه به جنگ تحمیلی درگیر پدافند عامل برای مقابله با جنگ شدیم به همین دلیل بسیاری از نهادها و سازمانها تا مدتها از پدافند غیرعامل غافل شدند.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: برای پایداری شهرها باید در طراحی‌های زیرساخت های شهری به موضوع پدافند غیرعامل  و شرایط ایمنی شهر توجه شود.

نصوحی خاطرنشان کرد: در این راستا دوره آموزشی پدافند غیرعامل در حوزه شهری طی دو روز با همکاری دانشگاه مالک اشتر برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی بر روی موضوعات مختلف شامل پدافند غیرعامل عمومی و تهدید شناسی، پدافند فرهنگی و سایبری، پدافند غیرعامل در شهرسازی و زیرساخت‌های شهری، پدافند غیرعامل شهری، پدافند غیرعامل در مدیریت شهری و سازه های امن و مبحث ۲۱ پرداخته می‌شود.

کد خبر 341535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.