رضایت ۹۰ درصدی مسافران از زیبایی و نظافت اصفهان

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: نظافت و زیباسازی سطح شهر رضایت ۹۰ درصدی مسافران را کسب کرده است،‌ همچنین ۵۵ درصد مسافران، اصفهان را نخستین اولویت گردشگری خود معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی در جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان که ظهر امروز (دوشنبه) در باغ فدک برگزار شد، با بیان اینکه نظر ‌سنجیهای شهرداری در دو حوزه باغ فدک و مراکز تفریحی و گردشگری سطح شهر انجام شده است، اظهار کرد: علاوه بر تهیه پرسشنامه‌های تخصصی و تایید شده، نظر سنجی‌های الکترونیک و آنلاین در حال انجام است.

وی افزود: در این نظرسنجی‌ها نسبت جنسیتی رعایت شده، ۵۰ درصد شرکت کنندگان زن و ۵۰ درصد مرد هستند همچنین بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی گردشگران مربوط به مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دیپلم بوده است.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با بیان اینکه اغلب گردشگران از طبقه متوسط هستند، گفت: بنابر نتیجه نظرسنجی تهیه غذا با ۲۳ درصد بیشتر هزینه را برای مسافران داشته است و بعد از آن به ترتیب بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر و خرید در رتبه‌های بعدی هزینه‌ای قرار دارند.

وی با بیان اینکه اقامت کمتر از دو روز مسافر در شهر صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: طبق نظرسنجی میانگین مدت اقامت مسافران در اصفهان دو و نیم روز بوده است که مدت خوبی را نشان می دهد، همچنین ۳۷ درصد مسافران در منزل اقوام، ۲۴ درصد در مدارس آموزش پرورش، ۱۲ درصد در منازل استیجاری، ۹ درصد در هتل‌ها، پنج درصد در مهمانپذیرها و سه درصد در باغ فدک اقامت داشته‌اند.

ابراهیمی افزود: بر اساس نتایج نظرسنجی گردشگران از پاسخگویی‌ها و اطلاع رسانی، پارکینگ، کمیت و نظافت سرویس‌های بهداشتی، تابلوهای راهنمای سفر و روشنایی اماکن شهری رضایت دارند.

وی تصریح کرد: روانی عبور و مرور و مسئله ترافیک یکی از مواردی است که توسط گردشگران ضعیف ارزیابی شده و در حال حاضر با افزایش گردشگران مشکلات ترافیکی بیشتر می‌شود.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان تاکید کرد: نظافت و زیباسازی سطح شهر رضایت ۹۰ درصدی مسافران را کسب کرده است،‌ همچنین ۵۵ درصد مسافران، اصفهان را نخستین اولویت گردشگری و ۳۱ درصد دومین اولویت خود معرفی کرده‌اند که این بیانگر ظرفیت بالای استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

ابراهیمی بیشترین مکان‌های بازدید شده در اصفهان به‌ غیر از پل های تاریخی و میدان امام(ره)، را باغ پرندگان، منارجنبان و باغ گل‌ها معرفی کرد و گفت: تمایل به استفاده از تورهای یک‌روزه در بین مسافران بسیار بالا است که می‌تواند به عنوان راهی برای کنترل ترافیک استفاده شود.

وی اظهارکرد: ۹۰ درصد از مسافران با برنامه قبلی به اصفهان سفر کرده اند که از این میزان ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند که اصفهان را پیش از موعد ترک می‌کنند و دلیل آن را خشکی زاینده رود اعلام‌کرده اند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان امکان استفاده از چادر، ظرفیت پارکینگ مناسب، روشنایی، نظافت و تابلوها و اطلاع رسانی را دلایل استقبال گردشگران از اقامت در باغ فدک عنوان کرد و افزود: در زمینه خدمات ارائه شده به مسافران و برنامه‌ریزی‌های انجام شده رضایت گردشگران نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

کد خبر 340207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.