شهر آب و آیینه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

یک قدم مانده تا بهار؛ هیاهویی در شهر برپاست؛ مردم در تکاپو هستند؛ انتظار فصلِ زیبایی‌ها، هیجانی آغشته به امید را در دلها زنده کرده است...

به گزارش ایمنا، صدای پای نوروز، هیجان خرید شب عید، دیدن تنگ های شیشه ای، تماشای گل های سنبل و شب بو حال و هوای خاصی به دیار نصف جهان داده است، این روزها همه می کوشند تا منازل خود را خانه تکانی کنند بر این اساس با توجه به اینکه «نصف‌جهان، شهر آب و آیینه» از جمله شهرهایی است که با داشتن مناظر زیبای تاریخی و طبیعی در ایام عید مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، مسئولان شهری آن هم در تکاپو هستند تا چهره شهر را برای شهروندان و مسافران نوروزی شاداب تر کنند تا در آستانه بهار شهری زیباتر و تمیزتر داشته باشیم.

حیدر قاسمی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خانه تکانی شهر برای ایام نوروز گفت: توجه به پاکیزگی همواره در شهر وجود داشته، البته در ایام نوروز انتظار بالاتری وجود دارد بر این اساس نظافت و سبزینگی شهر را در قالب سنت دیرینه خانه تکانی طی دو هفته گذشته انجام دادیم.

وی به زیباسازی شهر اشاره کرد و ادامه داد: زیباسازی تنها ایجاد عناصر جدید در شهر نیست، بلکه امسال حذف نازیبایی‌های شهری در اولویت قرار داشت.

غلامرضا ساکتی، رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این باره گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز برای خانه تکانی شهر اقدامات ویژه ای از قبیل رنگ‌آمیزی جداول، نرده‌ها و المان‌های شهری، حذف برچسب ها، دیوارنویسی ها و تبلیغات غیرمجاز، رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر، غبار روبی، شن‌گیری و لایروبی معابر اصلی شهر، کانال‌های دفع آب‌های سطحی، شستشوی المان‌ها و اصلاح علایم ترافیکی، رفع خطر از معابر اصلی و فرعی، حذف تمام زوائد بصری، پاکسازی رفیوژها، شناسایی و اعلام تمام نواقص عمرانی و ترافیکی با واحدهای مربوطه، پاکسازی زمین‌های بایر، هماهنگی با ادارات و ارگان‌ها مثل ادارات برق و مخابرات برای رنگ‌آمیزی المان‌های مربوطه، ساماندهی حیوانات موذی و سگ‌های ولگرد، آذین بندی و نورپردازی میادین و خیابان‌ها و سایر اموری که به شادابی شهر کمک می‌کند، انجام شده است.

وی در خصوص چگونگی جمع آوری اقلام حجیمی که به واسطه خانه تکانی‌ها دور ریز می شود، گفت: برخی اقلام حجیم مثل کمد، مبلمان، ظروف مستهلک و دیگر وسایل منزل که آسیب دیده و در ایام خانه تکانی دور ریز می‌شود، با برنامه ریزی‌های انجام شده در آخرین جمعه سال یعنی ۲۵ اسفندماه توسط ماشین آلات شهرداری در محلات شهر بارگیری شد.

حمیدرضا صبور، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نیز اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و انجام مراسم خانه تکانی، زباله‌های شهر افزایش چشمگیری داشت در این راستا فعالیت ناوگان ماشین آلات و ساعت کاری حمل زباله افزایش یافت.

وی افزود: حدود ۲۸۰ نفر نیرو به کمک بخش خصوصی در روزهای پایانی سال به صورت ویژه فعال هستند، همچنین در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و با احتساب فعالیت بخش خصوصی ۱۸۰ دستگاه در شبانه روز در بخش‌های مختلف عمرانی، جمع آوری پسماند و لایروبی رودخانه خدمات رسانی می‌کنند.

از جمله اقداماتی که برای زیباسازی شهر انجام شده طرح "نگارستان بهار"  است که با محوریت سازمان زیباسازی و برای این ایام پیش بینی شده تا حال و هوای نوروزی به شهر ببخشد. نصب بوم های نقاشی با ابعاد سه متر در پنج متر در ورودی های شهر، میادین و چهار راه های اصلی بخشی از این نگارستان بهاری است.

حسن موذنی، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در این باره گفت: در این طرح، ۲۵ هنرمند رشته نقاشی به همراه تعدادی از اساتید این رشته، از ۲۶ اسفند ماه به مدت چهار روز به نقاشی بر روی این بوم ها پرداختند، آثار آنها تا پایان نوروز در معرض دید گردشگران و شهروندان قرار می گیرد، موضوعات این نقاشی ها بهار و شکوفایی طبیعت است.

وی افزود: همچنین کارگاه نقاشی ویژه این ایام با حضور ۵۰ دانشجوی رشته نقاشی به مدت پنج روز در اماکن تاریخی شهر از جمله پل خواجو، کاخ هشت بهشت و... دایر می شود.

کد خبر 339851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.