ثبت ۴۶ موقوفه برای تامین هزینه‌های پزشکی در اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۴۶ موقوفه برای تامین هزینه‌های پزشکی در استان اصفهان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری اظهار کرد: در سال ۹۶ با پیگیری‌های به عمل آمده در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش طرح مهر تندرستی از محل موقوفات منطبق با هدف کمک به افراد نیازمندی که برای تهیه دارو، تامین هزینه درمان و بستری و همچنین کمک به مراکز درمانی و بهداشتی اجرا شده است.

وی افزود: در همین راستا در سال جاری ۱۰ پایگاه سلامت در قالب ایستگاه های سلامت در جوار بقاع متبرکه برپا شدند و به صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات پزشکی پرداختند همچنین به ۸۰۰ نفر نیازمند که توانایی تهیه دارو و یا تامین هزینه بستری در مراکز بهداشتی و درمانی را نداشتند نیز کمک نقدی بالغ بر ۷۳۶ میلیون و ۷۵۶ هزار ریال انجام شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین از محل موقوفات منطبق با کمک به مراکز بهداشتی و درمانی نیز مبلغی بالغ بر بیش از ۶۷ میلیون ریال اعتبار به درمانگاه ها، مراکز بهداشتی و بیمارستان هایی که تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه هستند اهدا شده است.

حجت الاسلام امیری اضافه کرد: همچنین در راستای ایجاد وقف های جدیدی نیز با رویکرد کمک به افراد نیازمند جهت تهیه دارو و تامین هزینه های درمانی و همچنین کمک به مراکز بهداشتی و درمانی در سال جاری ۳۰ نشست صنفی با جامعه پزشکان و انجمن های سلامت در سطح استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: همچنین امسال ۵۰ خیر نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان در جهت کمک به افراد نیازمند در قالب طرح مهر تندرستی کمک کردند که همه این مبلغ نیز در همین راستا هزینه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در حال حاضر در استان اصفهان نیز ۴۶ موقوفه مرتبط با بهداشت و درمان وجود دارد که شاخص‌ترین این موقوفات با عنوان موقوفه "ثلثی عبدالرسول" و موقوفه "بتول دخت عبدالمحمدی" با نیات تامین هزینه‌های پزشکی، کمک به دارو درمان بیماران بی بضاعت و معالجه بیماران در شهرستان اصفهان قرار دارد.

حجت السلام امیری گفت: امسال نیز با تلاش‌های صورت گرفته پنج موقوفه جدید نیز در این زمینه توسط واقفان نیک اندیش به ثبت رسیده است و در صورتی که خیرین و واقفان خیر اندیش بیشتری در سال آینده وقف‌هایی را در این راستا به ثبت برسانند اداره اوقاف و امور خیریه نیز می‌تواند هم از نظر کیفی و هم از کمی طرح مهر تندرستی را بیش از پیش در استان اصفهان اجرا کند.

کد خبر 339024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.