شهرهای هوشمند، جهان را نجات می دهند

ساختمان های سبز و زیرساخت‌های هوشمند نه تنها رشد اقتصادی شهرها را تحریک می‌کنند، بلکه باعث کاهش انتشار کربن در سراسر جهان نیز می شود.

به گزارش ایمنا، سقف‌های خورشیدی در شهرهایی مانند فرایبورگ، بادن، وورتمبرگ و ... نشان می دهد که استانداردهای ساختمان‌های سبز می‌تواند مصرف برق را در شهرها کاهش دهد. با توجه به پیشگویی‌های انجام شده در این زمینه، شهرها در مسیر هوشمندانه با گسترش حمل و نقل عمومی، صرفه جویی در مصرف انرژی و مدیریت بهتر مواد زائد و زباله ها می توانند تا ۲۲ هزار دلار در سال صرفه جویی انرژی داشته باشند و از آلودگی کربن و تولید گازهای گلخانه ای جلوگیری کنند.

این در حالی است که به عقیده کارشناسان کمیسیون جهانی اقتصاد و آب و هوا، از آنجایی که هزینه تغییرات آب و هوایی به شدت گران است، اگر دولت‌ها این تلاش‌ها را پشت سر بگذارند، از افزایش ۴۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ میلادی به شدت پیشگیری خواهد شد.

به عقیده محققان گروه رهبری هوای شهرهای C۴۰ نیز، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای می تواند به رشد اقتصادی شهرها کمک شایانی کند این در حالی است که اتحادیه اروپا تصویب کرده است که کشورهای عضو این اتحادیه موظفند تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد از انتشار این گازها را کاهش دهد.

همچنین بانک جهانی با کمک آمریکا، انگلیس و ژاپن حداقل ۵/۵ میلیارد دلار منابع مالی مبارزه با تغییرات آب و هوایی در کشورهای فقیر را افزایش خواهد داد. این منابع مالی صرف توسعه فناوریهای پاک در این کشورها می‌شود.

منبع: شهرنوشت

کد خبر 337379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.