دولت را برای شفاف سازی بودجه سرزنش نکنیم

سخنگوی دولت گفت: دولت تلاش کرد تا بودجه سال ۹۷ متفاوت با بودجه های سنواتی گذشته همراه با نوآوری باشد، بنابراین نباید دولت را برای شفاف سازی بودجه سرزنش کرد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: با وجود این که از سال ۸۰ بودجه ریزی همواره به صورت سنتی افزایشی بدون توجه به اهدافی که برای دستگاه ها متوجه بود، صورت می گرفت، امسال روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد انجام شد که در این روش برای ۳۴۰ ردیف و دستگاه عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار صفحه سند در ۱۴ مجلد در سایت سازمان برنامه و بودجه قرار داده شد تا مورد اطلاع همگان قرار گیرد و نباید دولت را در راستای شفاف سازی بودجه سرزنش کرد.

سخنگوی دولت اظهارداشت: سعی کردیم تمرکز بودجه را از مرکز به سمت استان ها ببریم و ۷۶۸ طرح استانی که در مرکز تصمیم گرفته می شد، به استان ها واگذار کردیم.

نوبخت افزود: سعی کردیم سیاستی را که در قانون برنامه مورد توجه رییس جمهوری که جز وعده های انتخاباتی ایشان بود، عملیاتی شود و آن این است که فقر مطلق را تا پایان برنامه به صفر برسانیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در لایحه بودجه سال ۹۷ چه نوآوری هایی در جهت اشتغال دیده شده است؟، گفت: یکی از این طرح ها بازسازی بافت فرسوده است که در داخل شهر به صورت محله ای اجرا می شود و در سال نخست ۱۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اقدام دیگر در جهت مقابله با آلودگی هوا، نوسازی ۱۰۰هزار و ۲۶ دستگاه ناوگان حمل و نقل است که می تواند ۲۵هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بخش کشاورزی موضوعاتی مانند پرورش ماهی در قفس، کشت گلخانه ای و صنایع تبدیلی دیده شده و همچنین برای واحدهای صنعتی نیمه تمام که ۷۱هزار پروژه ناتمام داریم که ۶۵هزار پروژه استانی و ۶هزار پروژه ملی است که برای تکمیل آنها ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار مکیلیارد تومان منابع نیاز است.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای این منظور از مکانیزم شراکت خصوصی و عمومی استفاده خواهیم کرد تا با تزریق ۱۵هزار میلیارد تومان، منابع را تا ۱۲۶هزار میلیارد تومان برای ۱۱۰طرح نیمه تمام افزایش دهیم.

وی گفت: انتظار داریم رسانه ها و صاحبنظران برای اصلاحات اقتصادی به دولت کمک کنند و دولت به هیچ وجه مایل نیست مقبولیت و اعتبار خود را که نزد مردم دارد از دست بدهد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما مضایق و مشکلات کشور را لمس می کنیم و شاهد خواهید بود که با همکاری مجلس و دولت قانون خوبی را در بودجه به اجرا خواهیم گذاشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 335508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.