صنایع خلاق در اصفهان فعال می‌شود

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحران کم آبی و معضلات زیست محیطی در شهر فعال سازی صنایع خلاق را یک ضرورت دانست و گفت: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری اصفهان سه ماه فرصت دارد تا با همکاری این شورا طرح فعال‌سازی صنایع خلاق را پیش بینی و اجرا کند.

کوروش خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: صنایعی که مبتنی بر مالکیت معنوی بوده و تابعی از نوآوری و خلاقیت باشند، صنایع خلاق نامیده می‌شود. این صنایع منحصر به فرد بوده و قابلیت تکثیر و تولید انبوه ندارد، اما ارزش افزوده زیادی برای صاحبان آن ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه صنایع خلاق هیچگونه آلایندگی به محیط زیست وارد نمی‌کند، افزود: اصفهان همواره به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور مطرح بوده است، در حال حاضر اقتصاد شهری اصفهان بر پایه فولاد و سنگ استوار شده، اما برای ماندگاری در چرخه رقابت به ناچار باید پارادایم صنعتی و اقتصادی شهر تغییر کنند.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر با اعلام اینکه اصفهان سالیان سال در حوزه صنایع خلاق صاحب سبک بوده است، اضافه کرد: با توجه به معضلات زیست محیطی و بحران آب اصفهان، فعال کردن این صنایع در شهر یک ضرورت محسوب می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: طرح فعال سازی صنایع خلاق در شهر اصفهان در بیستمین جلسه علنی شورا به تصویب ۱۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رسید و بدین ترتیب شهرداری اصفهان سه ماه فرصت دارد تا با همکاری شورای شهر طرح صنایع خلاق را پیش بینی و اجرا کند.

کد خبر 335374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.