مدیران استان محافظه کاری را کنار بگذارند / اصل بر تغییرات نیست

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه اصل بر تغییرات نیست و تغییرات باید با رعایت شأن و شئونات صورت گیرد، تاکید کرد: استفاده از مدیران جوان و با جرأت و جسارت باید مورد توجه قرار گیرد و مدیران نباید بیش از اندازه محافظه کار باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،  محسن مهرعلیزاده در جلسه ی شورای مدیران استانداری، که با حضور معاونین استاندار ، دستیار ویژه، مشاورین، مدیران کل و معاونین اداره کل استانداری برگزار گردید، اظهارداشت: هنر مدیریت این است که راه و آینده را خوب ترسیم نماید و هدف گذاری درستی داشته باشد و ترسیم آینده ای بسیار روشن در ذهن مدیران نشان از قدرت رهبری آنها خواهد بود.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به سوابق مدیریتی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی خود، اظهارداشت: استاندار به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و در این راستا بایدبا همفکری و همدلی و همسویی مدیران در جهت خدمت به مردم تلاش کرده و کارها را به پیش ببرد.

مدیرارشد استان اظهارداشت: هنر این است که با این ارتباطات و تعاملات و رفاقت ها و افزایش انگیزه های اداری بتوانیم در کنار هم کار کنیم و از سرمایه های اصلی که نیروهای انسانی هستند در بخش های مختلف در جهت بهبود سازمان استفاده نماییم.

وی خاطر نشان کرد:جهت گیری کلی ما این است که بی وقفه کار کنیم چرا که هرچه تلاش نماییم با توجه به تعدد مشکلات باز هم عقب هستیم و شواهد نشان می دهد که آن فعالیتی که باید صورت می گرفت، انجام نشده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از اهمیت ندادن مدیران به جوانان و عدم حضور در جلسه با توجه به جمعیت ۳۵ درصدی جوانان در جامعه انتقاد شد، افزود: آینده  جوانان بسیار مهم است و مدیران باید روش خود را اصلاح نمایند و تلاش نمایند که در سازمان های دولتی و غیر دولتی بستر حضور جوانان در جامعه و مشارکت آن ها را فراهم نمایند. استانداراصفهان تاکید کرد: باید عادت های سازمانی را به عادت های مثبت تبدیل نماییم چرا که صاحب کار خداست و قدم برداشتن برای خدمت به مردم بسیار مهم است.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه در مسائل اجرایی باید یک رویه در نظر گرفته شود، افزود: معاونت ها باید همراه باشند و مدیران با اطمینان خاطر کارها را ادامه دهند چرا که اصل بر تغییرات نیست و تغییرات باید با رعایت شأن و شئونات صورت گیرد و تلاش خواهیم کرد سازمان به گونه ای چیده شود که به خوبی در جهت رفع مشکلات استان قدم بردارد.
مدیرارشد استان مسأله آب و مشکلات زیست محیطی را از مهمترین مسائل استان خواند و افزود: بیشترین وقت من در دو ماه گذشته به این موضوعات اختصاص یافت و خوشبختانه کارها به خوبی در حال پیشرفت است.

محسن مهرعلیزاده افزود: باید ۲۰ سال آینده ی استان را ترسیم نماییم و با کار و تلاش خود ، آنچه که در استان صورت نگرفته است را جبران نماییم.

مهرعلیزاده افزود: مدیران باید به موقع به نامه ها پاسخ دهند و نظم و انضباط؛ وقت شناسی و زمانبندی در حوزه ی کارها، هدف گذاری مشخص و ارائه پیشنهاد در خصوص بهبود روش ها را مورد توجه قرار دهند.

استانداراصفهان اظهارداشت: مدیران باید به آینده امید داشته باشند و نباید متکی به درآمدهای نفتی بود چرا که این درآمد ها کفاف هزینه ها را نخواهد داد زیرا در صورت قطع وابستگی به نفت ، رشد و پیشرفت کشور شتابان خواهد شد.

مدیرارشد استان با اشاره به نقش و جایگاه مدیران استانداری اظهار امیدواری کرد که این مدیران به عنوان اصلی ترین ساختار اداری در استان نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.
وی افزود: استفاده از مدیران جوان و با جرأت و جسارت باید مورد توجه قرار گیرد و مدیران نباید بیش از اندازه محافظه کار باشند.

استانداراصفهان یکی از دلایل توقف کارها در استان را منازعات سیاسی خواند و افزود: باید به لیاقت ها و شایستگی ها احترام گذاشت و با تدبیر و تدبر فعالیت ها را به پیش برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: همه ی مسئولان باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند و باید به گونه ای خدمات صورت گیرد که مردم تفاوت دیدگاهها و عملکرد را حس نمایند چرا که اصفهان شایستگی اول بودن در کشور را دارد.

وی افزود: مدیران باید ایجاد انگیزه کنند و از بدنه کارشناسی که در اختیار دارند حداکثر استفاده را داشته باشند و ما به دنبال این هستیم که بهترین ها را در کنار خود داشته باشیم.
شایان ذکر است در این جلسه تعدادی از مدیران و معاونین ادارات کل استانداری به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند و پیشنهادهای عملی در جهت بهبود فضای کارو ارتقای سازمان و بهره وری بیشتر ارائه نمودند.

کد خبر 334192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.