بی‌سلیقگی‌های فضای شهر از دوربین دانشجویان

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «محیط پنهان» در گالری اکنون برگزار می‌شود.

سرپرست و نمایشگاه گردان این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه عکس «محیط پنهان» مجموعه‌ای از آثار دانشجویان رشته عکاسی دانشگاه پیام‌نور اصفهان است که با موضوع عکاسی شهری خلق شده‌اند.

امین علی کردی افزود: این دومین نمایشگاهی است که با عنوان «محیط پنهان» و با هدف به تصویر کشیدن بی‌سلیقگی‌ها در فضاهای شهری برگزار می‌شود، فضاهایی که نه تنها هنوز مرمت نشده‌ و کاری بر روی آن ها صورت نگرفته است، بلکه با وجود برخورداری از ظاهری ناخوشایند، دیده نمی شوند و در کناری افتاده‌اند. در دو نمایشگاه محیط پنهان سعی شده است که این دو موضوع به تصویر کشیده شود و زیبایی‌شناسی این دو مجموعه نمایشگاه بیشتر در این دو حوزه صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس "محیط پنهان" در دو بخش برگزار شده، گفت: بخش نخست به آن دسته از فضاهای شهری اختصاص دارد که در ترکیب کلی شهر وجود دارد و نه تخریب می‌شود و نه مرمت. در بخش دوم به فضاهایی پرداخته می‌شود که به صورت جدی‌تر به آنها رسیدگی شده است، به عنوان مثال تصویری از یک دیوار وجود دارد که ساختمان اصلی آن به طور کلی خراب شده ولی نمای داخلی آن باقی مانده است و یا تصویری از نمای داخلی ساختمانی در نزدیکی پل وحید وجود دارد که هشت سال است به همین شکل باقی مانده و به تصویری زمخت و ناخوشایند تبدیل شده است.

کردی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه محیط پنهان با موضوع بازمانده‌ها برگزار می شود، افزود: بازمانده‌ها ساخت و سازهایی است که نیمه کاره مانده‌ و معلوم نیست در نهایت چه اتفاقی برای آنها می‌افتد. این ساختمان‌ها در ۴۰ سال اخیر در سیستم معماری شهری وجود داشته‌، همانطور باقی مانده  و هیچ نگاهی به آن ها نشده است، در حالی که به عنوان مثال در آمستردام ساختمانی می‌بینید که ۳۰۰ سال عمر دارد، اما دایم در حال بازسازی و استفاده است و کسی حق ندارد به دلیل قدمتش حتی رنگ نمای بیرونی آن را هم تغییر بدهد، اما اینجا شکل زمختی از معماری شبه مدرن را در ۴۰ سال اخیر می‌بینیم که دایم تغییر کرده ولی به دلایل مختلف دستی به آن نخورده است.

وی افزود: در دومین نمایشگاه عکس محیط پنهان، آثاری از امین علی کردی، مسعود عموتقی ورنوسفادرانی، میلاد رجب‌زاده، پرهام موسوی، علیرضا معایرحقیقی، علیرضا رجایی، حسین احمدی، احمد مظفریان‌پور، محمدباقر صالحی، محمدحسین ناصحی، فریبا موذن، لیلا خدامی، سپیده رحمانیان، افسانه ریاحی، رها آدینه‌فر، هیوا طرفی، ریحانه ساعدچی، راحله ساعدچی، سعیده قاضی‌اُف، الهه شاه‌نظری، شمیم صادقی، حبیب آذر، علیرضا رجایی، احمد شاه‌محمدی، مریم غضنفرپور، فاطمه فاتحی و سمانه فرزانه‌پور نمایش داده شده است.

نمایشگاه عکس «محیط پنهان» جمعه هشتم دی ماه افتتاح می‌شود و علاقمندان برای بازدید از آن می‌توانند تا چهارشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در خیابان خاقانی، کوچه افشین(١٤)، بن بست حریر، پلاک٩ مراجعه کنند.

کد خبر 333245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.