ضرورت احداث مجموعه‌های ورزشی برای معلولان و نابینایان

عضو جامعه معلولان اصفهان پیشنهاد داد: علاوه بر مناسب سازی پیاده‌رو و معابر شهر، مجموعه‌های ورزشی ویژه معلولان حرکتی و نابینایان احداث شود.

محمد پورخلیلی درگفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: موانع کالبدی در فضای شهری یکی از عمده‌ترین عوامل انزوای معلولان، جانبازان و کودکان است از همین رو برای رفع این موانع و حضور معلولان در سطح شهر مطالعه‌های فراوانی انجام شده است.

وی افزود: معلولان مانند سایر افراد جامعه حق دارند که به آسانی و بدون کمک دیگران از مکانهایی همچون سینما، بوستان، پیاده روها، حمل و نقل عمومی و... استفاده کنند.  

عضو جامعه معلولان اصفهان با بیان اینکه مراکز تفریحی، فرهنگی و ورزشی نیز باید برای استفاده معلولان مناسب سازی شود، تصریح کرد: با توجه به نیاز معلولان جسمی و حرکتی به آب درمانی، مناسب سازی استخرهای موجود برای استفاده آنان ضروری است.

پورخلیلی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید به سیستم صوتی مجهز شود تا نابینایان شهر بتوانند به راحتی از وسایل نقلیه همگانی استفاده کنند، گفت: متاسفانه مناسب‌سازی پیاده روها و رمپ‌های برخی از بیمارستان‌ها و اداره‌های شهر نامناسب است به طوری که باعث بروز مشکل برای معلولان می‌شود، بنابراین باید مناسب سازی اماکن شهر و یا مکان‌های اداری با شیب متناسب احداث شود تا معلولان بدون نیاز به دیگران وارد جامعه شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاههای خودپرداز بانک‌ها در ارتفاع بالایی از سطح زمین ایجاد شده و معلولان به هیچ عنوان نمی‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

پورخلیلی پیشنهاد داد: علاوه بر مناسب سازی پیاده‌روها و معابر شهر، مجموعه‌های ورزشی ویژه معلولان حرکتی و نابینایان احداث شود، همچنین نیاز است تا تابلوهای فرهنگ شهروندی نیز به احترام و نوع برخورد با معلولان و نیازهای آنان بپردازد.

کد خبر 332697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.