۳۰۰ دستگاه تاکسی پیکان از چرخه ناوگان تاکسیرانی اصفهان خارج می شود

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در یکسال گذشته بالغ بر ۱۷۰۰ تاکسی پیکان در شهر اصفهان به سن فرسودگی رسیدند، گفت: از این تعداد در حدود ۱۴۰۰ دستگاه تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی شهر خارج شده و ۳۰۰ تاکسی پیکان باقی مانده نیز تا پایان سال از چرخه ناوگان خارج می شود.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون بررسی روند از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده و اجرای طرح نوسازی آنها در اصفهان اظهارکرد: در سال گذشته ۲ هزار دستگاه تاکسی با عمر ۱۰ سال و بالاتر در شهر وجود داشت که مطابق قانون مشمول سن فرسودگی بودند در این راستا نوسازی این خودروها در اولویت اقدامات سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان قرار گرفت.

 وی افزود: برنامه ریزی و هدف سازمان تاکسیرانی کاهش عمر ناوگان تاکسی های شهر است به طوری که تا پایان امسال میانگین عمر ناوگان را به کمتر از ۷.۵ سال برسانیم؛ از این رو سناریوهایی برای نوسازی تاکسی هایی که به سن فرسودگی رسیده اند، مطرح شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در صدد هستیم تاکسی های فرسوده شهر را نوسازی کنیم یا به کسانی که تاکسی فرسوده دارند اما تمایل به ماندن در ناوگان تاکسیرانی را ندارند، تسهیلاتی ارایه و تاکسی هایشان را اسقاط بدون جایگزین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته بالغ بر ۱۷۰۰ تاکسی پیکان در شهر اصفهان به سن فرسودگی رسیدند، گفت: از این تعداد در حدود ۱۴۰۰ دستگاه تاکسی پیکان در قالب نوسازی و اسقاط بدون جایگزین از ناوگان تاکسیرانی شهر خارج شده و ۳۰۰ تاکسی پیکان باقی مانده نیز با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال از چرخه ناوگان تاکسیرانی اصفهان خارج می شود.

جعفری ادامه داد: در طول یکسال گذشته در مجموع بالغ بر ۹۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در طرح نوسازی سازمان تاکسیرانی شرکت کردند که مالکان، تاکسی ها را اسقاط و خودروهای جایگزین توسط شرکت های خودروساز به آنها تحویل داده شده و در حال حاضر در ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان فعالیت می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی فراخوانی که انجام شده، برای رانندگانی که علاقه مند بودند تاکسی های فرسوده خود را اسقاط بدون جایگزین کرده و از ناوگان تاکسیرانی خارج شوند، تسهیلاتی فراهم شد و شرکت های خودروساز ۲ برابر مبلغی که به دارندگان خودروهای شخصی می پردازند، (حدود ۵ میلیون تومان) برای خودروهای فرسوده پرداخت کردند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۹۰۰ تاکسی اسقاط بدون جایگزین شده اند، اظهارکرد: با توجه اقداماتی که در طول سال گذشته انجام شده، عمر متوسط ناوگان تاکسی های اصفهان از ۸.۷  سال به ۷.۴ سال رسیده است.

وی در ادامه اتفاق خوب دیگری که در طول یکسال گذشته انجام شده را تبدیل به احسن تاکسی های فرودگاه خواند و گفت: با توجه به اینکه اصفهان پتانسیل های گردشگری فراوانی دارد سعی کردیم در مبادی ورودی شهر به ویژه در پایانه ها و فرودگاه ها زیرساخت های مناسب با گردشگران را فراهم سازیم.

کد خبر 331979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.