یکپارچه سازی اقدامات شهرداری در راستای تحقق توسعه پایدار شهری

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: لازم است تمامی اقدامات شهرداری در تمامی حوزه ها در یک جا متمرکز شود تا بتوانیم با اقدامات یکپارچه در جهت توسعه پایدار شهر قدم برداریم.

ایرج مظفر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طرح توسعه پایدار شهری فرآیندی است که تمامی اقدامات در راستای پایداری شهرها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در توسعه پایدار به محیط زیست شهرها کمتر آسیب می رسد و کمتر شاهد تغییرات آب و هوایی هستیم، افزود: در شهر پایدار اقدامات موثر در جهت سازگاری با محیط زیست و تحقق درآمدهای پایدار انجام می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در شهر پایدار می توان آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف ‌سازد.

مظفر خاطرنشان کرد: در این راستا دستیابی به توسعه پایدار هم‌اکنون در دستور کار همه کشورهای جهان قرار دارد و همه دولت‌ها با توجه به زمینه های فرهنگی و اعتقادی خود تلاش دارند تا سهم خود را در این نهضت بزرگ جهانی ایفا کنند.

وی عنوان کرد: در همین راستا و با توجه به جنبه‌های بین‌المللی مقوله توسعه پایدار، کشور ایران نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود، اکنون در مرحله‌ای از توسعه قرارگرفته است که تحت هر شرایطی باید مقوله توسعه‌ پایدار را به‌طورجدی موردتوجه قرار دهد، شهر اصفهان نیز به تبع در این راستا قدم برداشته است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه به برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری موفق 6 دوره متوالی، به عنوان با سابقه ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی فعالان عرصه توسعه پایدار توسط مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو و همکاری و حمایت دانشگاهها و دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی دورتموند آلمان این کنفرانس 23 و 24 آذرماه در اصفهان برگزار می شود.

مظفر با اشاره به محورهای ویژه این کنفرانس اظهارکرد: قرار است در این کنفرانس نقش شهرسازی، معماری و ساخت، نقش مدیریت منابع انرژی، آب، محیط زیست و فناوری های نوین، نقش حمل و نقل و تأثیر آن بر مهار توسعه پیرامونی شهرها، نقش اقتصاد شهری و مدیریت سرمایه های شهری در توسعه پایدار بررسی شود.

وی با بیان اینکه تعریف جامع از توسعه پایدار و شناخت چالش ها و ارائه راهکارها نیز در این کنفرانس بررسی می شود، افزود: البته قرار است با توجه به اهمیت بافت های فرسوده در این کنفرانس به صورت ویژه به این بافت ها پرداخته شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: بر این اساس موضوعات مقالات ارائه شیوه های مداخله در بافتهای فرسوده و الگوهای نوین بازآفرینی، مقایسه تطبیقی تجارب بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در جهان با ایران، چالش های پیش رو در بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، آسیب شناسی تحقق پذیری طرح های ساماندهی بافت های فرسوده، نقش بازآفرینی و توسعه گردشگری، بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکتی، جلوگیری از گسترش بافت های فرسوده و غیره است.

مظفر با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای پایداری شهر گفت: طی سال های گذشته بافت تاریخی جلفا با اجرای اقدامات مناسب سازی به محور گردشگری تبدیل شد و اکنون رونق به این محله بازگشته است.

وی ادامه داد: در زمینه عمران شهری و خدمات شهری نیز اقداماتی در راستای پایداری شهر در دست انجام است که باید این اقدامات نهادینه و در یک جا متمرکز شود تا بتوانیم با اقدامات یکپارچه در جهت توسعه پایدار شهر قدم برداریم.

کد خبر 331473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.