برنامه‌های متنوع رادیو صبا به مناسب «روز قلم»

رادیو صبا به مناسبت «روز قلم» و با تدارک برنامه‌های مختلف، نگاهی متفاوت به گرامیداشت این روز ملی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رادیو صبا، این شبکه رادیویی چهاردهم تیرماه به مناسبت روز قلم در برنامه‌های مختلف با نگاهی متفاوت این روز را گرامی می‌دارد.

نامگذاری این روز به چهاردهم سال ۱۳۸۱ بازمی‌گردد؛ اعضای انجمن قلم ایران مدت‌ها در پی اختصاص و انتخاب یک روز خاص برای اهالی فرهنگ و قلم بودند تا در این روز بتوانند برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای اهالی قلم برگزار کنند. تا اینکه پس از بررسی تاریخ‌های متفاوت تصمیم به آن گرفته شد که روز قلم ریشه در فرهنگ و تاریخ ملی داشته باشد، از این‌رو روز چهاردهم تیرماه از طرف این انجمن به عنوان روز قلم پیشنهاد شد و در نهایت به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

برنامه زنده «صبح صبا» که با هدف اطلاع‌رسانی به مردم هر روز از ساعت ۶:۱۵ همراه مخاطبان می‌شود در بخش فرهنگی خود با نگاهی متفاوت به گرامیداشت این روز می‌پردازد و این سوال را برای مخاطبان مطرح می‌کند که «اگر قرار باشد یک جمله از خود به یادگار بگذارند آن چیست؟»، این برنامه به تهیه‌کنندگی آزاده شاهرخ‌مهر و اجرای مهبد قناعت‌پیشه راهی آنتن خواهد شد.

برنامه ادبی «دفتر تابستان» نیز با عنوان موضوعی «قلم گمشده» همراه مخاطبان می‌شود و امیرحسین مدرس در این برنامه با لحنی شیرین برای مخاطبان داستان‌هایی با موضوع فرهنگ و تابستان می‌خواند. دفتر تابستان ساعت ۱۴:۳۰ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین تقدیم مخاطبان خواهد شد.

برنامه طنز «دنیای بی‌من» روز سه‌شنبه به مناسبت روز قلم یک روز را برای مخاطبان بدون نویسنده و کتاب به تصویر می‌کشد. این برنامه با رویکرد طنز و سرگرمی در قالب نمایش به این موضوع می‌پردازد. دنیای بی‌من ساعت ۱۵ به تهیه‌کنندگی نسیم صباغان همراه مخاطبان خواهد شد.

کد خبر 331433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.