با «نوترانه» شبکه شما خواننده شوید

جشنواره استعدادیابی «نوترانه» شبکه شما با تمرکز بر موسیقی نواحی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت سیما، جشنواره «نوترانه» که در دل برنامه «هفت‌ترانه» پخش می‌شود، در پی کشف استعدادهای جوان از میان علاقه‌مندان و هنرمندان موسیقی بومی و نواحی کشور است.

امیر حسینی موسیقی را یکی از عناصر برنامه‌سازی دانست و گفت: موسیقی محلی و نواحی یکی مهم‌ترین و اصیل‌ترین گونه‌های موسیقی است.

دبیر جشنواره نوترانه اظهار کرد: برای اجرای برنامه استعدادیابی، ارزشمندترین رکن آن، نیروی انسانی یا همان هنرمندانی است که بتوانند این موسیقی‌ها را با کیفیت خوب و مناسب و با توجه به تنوع سلیقه‌ها اجرا کنند. ما به دنبال شناسایی استعدادهای جدید هستیم تا آن‌ها را به مردم معرفی کنیم و آنها تخصصی‌تر به هنرشان ادامه دهند.

وی افزود: از میان افرادی که اثرهایشان را برای شرکت در «نوترانه» ارسال کرده بودند، ۲۰۰ نفر انتخاب شدند و هر کدام از آن‌ها را دعوت کردیم تا در شهرک سینمایی غزالی، اجرای جداگانه‌ای داشته باشند. در میان آن‌ها، افرادی که کارت طلایی یا نقره‌ای می‌گرفتند وارد مرحله داوری شدند و اکنون ۴۰ نفر را در این مرحله حضور دارند.

برنامه «نوترانه» تلاش دارد در حوزه محتوا و معرفی موسیقی نواحی، افق‌های روشن‌تری را به هنرمندان نشان دهد تا کار هنری همراه با حس خوب و بستر نمایشی که دارد، اثر آموزنده‌ای هم باشد.

کد خبر 330661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.