خواهران بسیجی کشور در جشنواره فرهنگی ورزشی به میدان می‌روند

جشنواره فرهنگی ورزشی خواهران بسیج کشور از ۱۵ آذرماه به مدت ۲ روز در شهرستان درچه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی پیمان‌صفت در نشست خبری جشنواره فرهنگی ورزشی خواهران بسیجی کشور با عنوان "همایش اقتدار" یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات فرهنگی ورزشی خواهران بسیج کشور "همایش اقتدار" ۱۵ و ۱۶ آذرماه به میزبانی اصفهان و در شهرستان درچه برگزار می‌شود.
وی افزود: این رقابت‌ها با حضور ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۲۷ استان در سه رشته ورزشی هنرهای رزمی و دفاع شخصی، ووشو و ورزش‌های بومی- محلی برگزار می‌شود.
پیمان صفت ادامه داد: از صبح چهارشنبه ۱۵ آذرماه ورود و پذیرش شرکت‌کنندگان انجام می‌گیرد و مسابقات از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه آغاز و عصر همان روز به پایان می‌رسد. مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور مسئولان کشوری، لشگری، استانی و شهری در سالن ۹ دی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درچه برگزار می‌شود که در این مراسم از پنج خانواده شهید مدافع حرم و خانواده شید محسن حججی نیز تجلیل به عمل می‌آید. در پایان مسابقات به نفرات برتر هر رشته و تیم‌های اول تا سوم سه رشته لوح، مدال و جوایز اهدا می‌شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت ادامه داد: تیرماه سال گذشته مسابقات بومی محلی برادران بسیجی با حضور ۴۵۰ شرکت‌کننده تیرماه در شهرستان لنجان منطقه باغ بهادران برگزار شد.
وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته اصفهان میزبان المپیاد ورزشی خواهران بسیجی کشور بود. این رقابت‌ها با حضور ۸۰۰ نفر اوایل مرداد ماه به مدت سه روز در شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.
مسئول تربیت‌بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: با توجه به سابقه خوب استان اصفهان در برگزاری مسابقات کشوری در سال گذشته، امسال نیز میزبانی جشنواره فرهنگی- ورزشی بسیجیان خواهر کشور با عنوان «همایش اقتدار» به اصفهان واگذار شد.
پیمان‌صفت تصریح کرد: سه استان اصفهان، تهران و یزد با حداکثر ظرفیت خود در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که از استان اصفهان ۵۴ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور دارند. مسابقات ووشو در خانه ووشو اصفهان، مسابقات بومی و محلی در سالن سرپوشیده اداره ورزش و جوانان شهرستان درچه و مسابقات هنرهای رزمی و دفاع شخصی در سالن ۹ دی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درچه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز هر رشته پس از پایان رقابت‌ها در محل برگزاری همان رشته ورزشی برگزار می‌شود.
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری این رقابت‌ها حفظ انسجام و شاکله تشکیلاتی ورزشی کشور و از همه مهم‌تر احیای آداب، رسوم، فرهنگ و باورهای ورزشی گذشته است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی به فراموشی سپرده شده است.
وی اشاره کرد: در المپیاد فرهنگی ورزشی برادران بسیجی که اوایل شهریورماه در ۶ رشته ورزشی در زنجان برگزار شد ورزشکاران استان اصفهان چهار جام را به اصفهان آوردند. همچنین در المپیاد فرهنگی ورزشی خواهران امسال بسیجیان ورزشکار استان اصفهان از در چهار رشته ورزشی از ۶ رشته، صاحب مقام شدند و چهار جام را از آن خود کردند. در مسابقات فرهنگی ورزشی شمیم خانواده نیز در که در ۶ رشته ورزشی در همدان برگزار شد استان اصفهان چهار جام را از آن خود کرد که در مجموع از ۱۸ جام، استان اصفهان ۱۲ جام را در به خود اختصاص داد.

کد خبر 330463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.