توسعه حمل و نقل عمومی شهر با هدف کاهش آلودگی هوا

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا گسترش حمل و نقل شهری است که شهرداری اصفهان باید در تخصیص سامانه‌های مربوطه به این مهم تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی جوادی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سلامت شهری اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از ره‌آوردهای توسعه صنعتی است که روز به روز به شدت آن افزوده می‌شود و لازم است از آن جلوگیری شود.

وی افزود: براساس انجام تحقیقی جامع درصد منابع آلاینده شهر اصفهان مشخص شده که ۱۵ درصد بیماری‌های قلبی و بخش عمده بیماری‌های ریوی در شهر اصفهان مربوط به آلودگی هواست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: شهر اصفهان به عنوان دومین شهر پرخودرو، پرموتورسیکلت و صنعتی کشور بوده و از مجموع کل آلاینده‌های این شهر، ۱۳ درصد منابع آلودگی شهری مربوط به صنایع و ۱۱ درصد ناشی از ترافیک شهری است.

وی اضافه کرد: راهکارهای عملی در این مبحث به چند بخش تقسیم می‌شود که مهمترین آن توسعه حمل و نقل عمومی است و شهرداری باید در تخصیص سامانه‌های مربوطه به این امر تلاش کند؛ همچنین گسترش شبکه حمل و نقل سریع شهری نیز در این راستا ضروری است.

جوادی تأکید کرد: استفاده از مترو ۳۷ میلیون تن از آلودگی هوا را کم می‌کند از سویی دیگرتبلیغات و ترویج استفاده از دوچرخه طی ۳ ماه گذشته در شهر اصفهان کمرنگ شده که باید با جدیت بیشتری این مهم صورت گیرد البته لازم است خط ویژه عبور دوچرخه برای تامین ایمنی دوچرخه سواران ایجاد شود.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در شهر اصفهان و کاهش فاصله زمان تست آلایندگی خودروها نیز از دیگر عوامل کاهش آلودگی هوا در شهر اصفهان است.

این عضو شورا عنوان کرد: توجه به بهبود سوخت اتوبوس‌های شهری نیازمند نوسازی این ناوگان است علاوه بر آن استفاده اجباری از مبدل‌های کاتالیستی و سوخت هیبریدی به جای دیزلی و انتقال کارخانه ها به خارج شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 329527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.