شهروندان اصفهانی می توانند در جشنواره رصد پاییزی شرکت کنند

رییس مرکز نجوم ادیب اصفهان از عموم شهروندان دعوت کرد تا در جشنواره رصد پاییزی این مرکز شرکت کنند.

مهدی اسحاقی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: این جشنواره امسال برای نخستین بار برنامه ریزی شده و افراد می توانند به اتفاق خانواده با رزرو قبلی به محل رصد خانه آمده و با استفاده از توضیحات کارشناسان به رصد اجرام آسمانی بپردازند.

وی تصریح کرد: علم نجوم پی بردن به اسرار نهفته در آسمان است که با رصد آسمان به وسیله تلسکوپ می توان پرده از اسرار الهی برداشت.

رییس مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: برخی کشورها برای رسیدن به جایگاه علم نجوم سرمایه گذاری می کنند که توسعه رونق اقتصادی را تجلی می بخشد.

وی با اشاره به برگزاری رصد ماهیانه رصد آسمان شب در مرکزنجوم ادیب، ادامه داد:یکی از اهداف شکل گیری این مرکز این بود که مردم در مکانی ایده آل بتوانند با استفاده از تلسکوپ رصد خانه، نگاهی به جذابیت های آسمان داشته باشند.

اسحاقی یادآور شد: جشنواره رصد پاییزی هم در این راستا برگزار شده است که از عموم مردم دعوت می کنیم با هماهنگی و رزرو قبلی از طریق تماس با شماره تلفن ۳۶۶۸۳۵۳۵ به مرکز نجوم ادیب مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره هر هفته چهارشنبه و پنجشنبه شب ها از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز نجوم ادیب اصفهان اضافه کرد: چنانچه وضعیت جوی مناسب باشد تعداد شب های رصد افزایش پیدا می کند.

کد خبر 329489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.