طراحی سامانه جریان اقتصادی نوین برای ثبت طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر علوم گفت: در وزارت علوم سامانه جریان اقتصادی نوین طراحی شده و از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کردیم طرح‌های خود را بارگذاری کنند تا در معرض دید قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی زلفی‌گل امروز _ پنج‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در بازدید از هجدهمین جشنواره ملی فن‌آوری شیخ بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: این جشنواره قبلاً هفده بار برگزار شده و آغاز کننده رقابت بسیار خوبی در کشور بوده است و هدف از برگزاری این جشنواره حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار یکدیگر است تا محصولات و تولیدات خود را عرضه کنند و در معرض دید و داوری قرار دهند.

وی افزود: وقتی فناوران مختلف با تخصص‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند سبب همفکری و هم آفرینی می‌شود و رقابت دانش بنیانی و فنی شکل می‌گیرد که در طی این رقابت تعدادی از برگزیدگان توسط داوران انتخاب می‌شوند و از آنها تقدیر به عمل می‌آیند.

وزیر علوم ادامه داد: در چنین رویدادهایی فناوری‌هایی که منتخب می‌شوند توسط سایر فن آفرینان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از نقاط قوت آنها الگو گرفته می‌شود.

زلفی گل در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: این حمایت می‌تواند در چند بعد باشد، شامل حمایت‌های مالی، حمایت‌های معنوی و فرهنگ سازی و یک نوع حمایت هم کمک به بیشتر دیده شدن خدمات این شرکت‌ها و معرفی آن به دیگران است.

وی افزود: ما در وزارت علوم سامانه جریان اقتصادی نوین را طراحی کردیم و از شرکت‌های دانش بنیان درخواست کردیم طرح‌های خود را بارگذاری کنند تا در معرض دید قرار بگیرد و توافقی با وزارت صنعت صورت گرفته است تا محصولات فن آفرینان که در سامانه جان بارگذاری می‌شود به سامانه واردات کشور متصل شود که اگر ما وارداتی داریم که مشابه آن در داخل تولید می‌شود دیگر وارد نشود.

کد خبر 754125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.