سیارک Pallas 2 در تقابل خورشیدی قرار می‌گیرد

سیارک Pallas 2 بیست‌وهشتم اردیبهشت در صورت فلکی هرکول در وضعیت تقابل خورشیدی قرار می‌گیرد و بیشتر ساعات شب بالای افق واقع می‎‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیارک Pallas 2 _جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در صورت فلکی هرکول قرار دارد و بیشتر ساعات شب بالای افق خواهد بود؛ صرف‌نظر از موقعیت مکانی شما روی زمین، سیارک Pallas 2 حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

سیارک Pallas 2 تمام شب قابل مشاهده خواهد بود، به طوری که حوالی ساعت ۲۰:۰۲ حدود ۲۸ درجه بالاتر از افق شرقی شما قابل مشاهده خواهد بود،، سپس ساعت ۰۰:۵۲ به میزان ۸۳ درجه بالای افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و حدود ساعت ۰۳:۵۴ نیز ۴۹ درجه بالاتر از افق غربی شما از دسترس خارج می‎‌شود.

در این موقعیت، سیارک Pallas 2 از فاصله ۲.۱۶۳ واحد نجومی ما عبور می‌کند و به اوج روشنایی با قدر ۹.۰ می‌رسد؛ با این وجود، حتی در درخشان‌ترین حالت خود نیز یک جسم کم نور است و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست و برای رصد آن باید از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ استفاده کرد.

ماه در اوج زمینی

ماه جمعه بیست‌وهشتم اردیبهشت، به دورترین نقطه در امتداد مدار خود به دور زمین خواهد رسید و کمی کوچک‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد؛ فاصله ماه از زمین متفاوت است، زیرا مدار آن کاملاً دایره‌ای نیست، کمی بیضی شکل است و یک مسیر بیضوی را طی می‌کند؛ همان‌طور که ماه هر ۲۹.۵ روز یک‌بار این مسیر بیضی شکل را به دور زمین طی می‌کند. فاصله آن ۱۴ درصد بین ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به زمین) و ۴۰۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در اوج (دورترین فاصله از زمین) تغییر می‌کند.

اندازه زاویه‌ای ماه نیز با همان فاکتور بین ۲۹.۴ و ۳۳.۵ دقیقه قوسی متفاوت است و روشنایی آن نیز تغییر می‌کند، البته تشخیص این اتفاق در عمل دشوار است زیرا فازهای آن نیز هم‌زمان در حال تغییر است.

کد خبر 754334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.