اصفهان مهد دلیرمردان دفاع مقدس نیازمند توجه بیشتر برای بازیابی افتخارات گذشته

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان شهر شجاعان و دلیر مردان هشت سال دفاع مقدس و مهد عالمان و عارفان برجسته تاریخ ایران و اسلام است و نیازمند توجه بیشتر برای بازیابی افتخارات گذشته است.

به گزارش ایمنا پورمحمد شریعتی نیا در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه برای شیعیان و مسلمانان جهان به مناسبت اربعین حسینی و رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) اظهار کرد: اصفهان شهری با اصالت و هویت ایرانی، اسلامی و الگوی توسعه اجتماعی در کشور و حتی بیرون از کشور است.
وی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ زیبایی، شادابی و سرزندگی است که قابلیت تبدیل به جاذبه اول گردشگری در کشور و جهان است، اضافه کرد: اصفهان شهری امن و مقاوم در برابر انواع آسیب ها، مخاطرات و بحران های طبیعی و انسان ساخت و اصفهان شهری پایدار و محیطی مناسب جهت سکونت، فعالیت و فراغت است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهر شجاعان و دلیر مردان هشت سال دفاع مقدس و مهد عالمان و عارفان برجسته تاریخ ایران و اسلام است.
وی ادامه داد: این استان و این شهر با وجود تمام داشته ها و افتخاراتش در دهه گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و چنان شلاق بی مهری بر پیکر زیبایش نواخته شده که تاب و تحمل ایستادن ندارد و مظلومیتش از آنجا آغاز می شود که در مجلس هفتم قانون استانی شدن آب منطقه¬ای که غیرکارشناسانه ترین طرح ها بوده به تصویب می رسد و رئیس دستگاه اجرایی کشور که باید مسئول و پاسخگو در مقابل آحاد جامعه در سراسر کشور باشد، مقام و جایگاه خود را در حد مدیر آب یک استان تنزل می بخشد و از اینجاست که متاسفانه شاه رگ های حیاتی زاینده رود از بالادست قطع می شود.
شریعتی نیا تاکید کرد: برای احیاء زاینده رود و اصفهان عزیز و بازگشت شور، نشاط و امید به زندگی در این استان راهی جز تکیه بر اندیشه خود و تکیه بر زانوان نحیف خود نداریم و ما برآنیم با استفاده از سرمایه گذاران اصفهانی، ایرانی و خارجی در سطح استان و شهر اصفهان ابتدا در احیاء زاینده رود و به دنبال آن در توسعه گردشگری و تولید و اشتغال این عقب ماندگی را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه شرق اصفهان کویر زیبا و صنعت بدیع خداوندی تشنه محبت و مشتاق دیدار گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: غرب استان کوه های سر به فلک کشیده دالانکوه و برف انبار و شاهان کوه و چشمه سارهای دامنه های آن و حاشیه زیبای زاینده رود چشم و ذهن و حافظه هر بیننده ای را می نوازد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وجود آثار باستانی متنوع در شهر عزیز اصفهان هر گردشگری را مجذوب خود می کند و سئوال اینجاست این همه ظرفیت برای استفاده ما بس نیست.
وی اظهار کرد: بارها به فکر فرو می روم، گذشتگان ما در 400 سال پیش آثار گران بهایی چون پل خواجو، سی و سه پل، مسجد جامع، منارجنبان، مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام (ره) و میدان نقش جهان و 100ها آثار گران بهای دیگر به یادگار گذاشته اند.
شریعتی نیا اضافه کرد: آیا ما برای 400 سال آینده یعنی سال 1800 شمسی می توانیم آثاری به یادگار بگذاریم که آیندگان به آن افتخار کنند.
وی تصریح کرد: پس ای عزیزان بزرگوار کاری بس دشوار در پیش داریم، باری بس سنگین بر روی دوش ماست، بیایید از همه ظرفیت ها، از فکر همه نیروهای انسانی لایق و شایسته، از سرمایه های انسانی، استانی و کشوری و خارجی و از سرمایه همه سرمایه گذاران و از نظرات تمامی کارشناسان مجرب برای ساختن اصفهانی فاخر بهره بگیریم و بدانیم که اگر تمامی این توانمندی ها برای ساختن به کار گیرند عقب ماندگی ها جبران می شود و آیندگان به یکدلی و یکرنگی و تلاش و هدف مقدسمان افتخار خواهند کرد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی می تواند سبب ایجاد اشتغال و تولید و رونق اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و شهرداری شود و این موضوع امید به زندگی را در اصفهان عزیز بالا می برد.
وی تاکید کرد: پروژه های عمرانی، طرح های خدماتی و مشارکتی از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی در زمینه های مختلف خاصه در بخش جذب سرمایه گذاران می تواند عملاً نه به صورت شعاری رویکرد اصلی شورای اسلامی و شهرداری در دوره جدید باشد.

شریعتی نیا افزود: در این راستا لازم است پروژه های جدید و بزرگ عاری از آلایندگی برای اصفهان تعریف شود و بخش خصوصی را ترغیب و تشویق کنیم تا با قدرت در این عرصه وارد شود، به صورتی که تنها شورای اسلامی سیاست گذاری نماید و شهرداری نظارت و مدیریت کند و بخش خصوصی به آبادانی شهر بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه لازم به ذکر است این طرح ها نه تنها اصالت، شخصیت و هویت تاریخی اصفهان را خدشه دار نکند بلکه آن را حفظ و احیاء نماید، گفت: شیوه های جدید مدیریت شهری لازم است جایگزین شیوه های قبلی شود و بدانیم که شهرهای دیگر صرفاً به وسیله ساختمان مرکزی حکومت اداره نمی شوند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اکنون شهروندان مشارکت کنندگانی فعال در شناسایی و توسعه کارهای جدید هستند، ستادها را فراهم می آورند و در توسعه برنامه های بلند مدت شهری به سوی پیشرفت یاری رسان هستند.
وی اضافه کرد: ایجاد یک محیط سالم و شفاف و دعوت به همکاری نخستین گام به سوی ساختن شهری قوی و منسجم تر است و به منظور تشویق مشارکت شهروندان و ساختن شهری متحد با فضای آرامبخش و فعال لازم است مدیریت شهری در جهت تسهیل به اشتراک گذاری ایده ها و گفت و گوی مستمر میان تمامی اعضاء‌ جامعه، کسب و کارهای مردم، ساکنان و ادارات از فناوری و ارتباطات بهره گیرند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مطمئن باشیم که در آینده ای نزدیک این سبک همکارانه جدید در اداره شهرها به زودی هنجار اصلی شهرهایی خواهد شد که در حال انجام کسب و کار هستند.
وی ادامه داد: در این راستا لازم است شیوه های جدید مدیریت شهری و میزان موفقیت آن در دیگر کشورها مورد بررسی و دقت نظر قرار بگیرد.
شریعتی نیا با اشاره به اینکه در این بخش به یک سبک از این مدیریت اشاره می کنم و آن لزوم برندسازی برای اصفهان است، گفت: اصفهان نه تنها برای مردم اصفهان یا مردم ایران بلکه برای کل جهان اسلام و حتی فراتر از آن کل جهان، شهر هنری، خلاق و شهر تاریخی است و هنری، خلاق و تاریخی بودن شهر اصفهان به هنرهای وجودی شهر اصفهان برمی گردد.
وی اظهار کرد: اصفهان در یک دوره زمانی طولانی چند 100ساله محل رفت و آمد مردم از سراسر جهان بوده است و این ظرفیتی کم نظیر است که باید نسل حاضر از آن استفاده بهینه نمایند.

کد خبر 327425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.